Descriere
Teoria evaluarii școlare – sistem de conceptii, principii si tehnici care fac referire la masurarea si aprecierea rezultatelor scolare, dar si a procesului de invatamant, in ansamblul sau.
Evaluarea reprezinta o actiune manageriala proprie sistemelor socio-umane care solicita raportarea rezultatelor obtinute, intr-o anumita activitate la un Ansamblu de criterii specifice domeniului in vederea luarii unei decizii optime. (Dictionar de termeni pedagogici, S. Cristea)
Evaluarea, la modul general, a beneficiat de un interes deosebit, precum și de numeroase definitii pe care le supunem atenției:
– proces de determinare a gradului de rezolvare a obiectivelor
– semnifica descrierea rezultatelor, aprecierea acestora in functie de unul sau mai multe criteriu/ criterii
– proces prin care se apreciaza masura in care o activitate oarecare a fost realizata in comparatie cu ceea ce s-a intentionat sa se faca
– activitate metodologica care consta din acumularea si combinarea de date referitoare la performanta, cu un set de scari criteriale, pentru a se ajunge fie la evaluari comparative, fie la evaluari numerice, principala responsabilitate a evaluatorului fiind aceea de a formula aprecieri
Recenzii
Nu există recenzii până acum.