Descriere
Activitatea economico-financiara care se desfasoara in orice firma,
companie, organizatie sau intreprindere se bazeaza pe adoptarea de decizii
de natura tehnica, tehnologica, organizatorica, economica, financiara, de
personal etc. Astfel, fiecare decizie in parte parcurge un proces decizional
complex, in care materia prima cea mai consumata este informatia despre
mediul intern si cel extern al firmei. Complexitatea atat a proceselor de
adoptare a deciziilor, cat si a mediului in care se desfasoara aceste procese
a crescut simtitor in ultimele decenii. Exista cateva cauze majore care au
determinat o astfel de crestere a acestei complexitati, printre care: numarul
mare de solutii de decizie posibile, dificultatea prezicerii consecintelor pe
termen lung datorita cresterii gradului de incertitudine, efectele erorilor in
luarea deciziilor putand fi dezastruoase datorita complexitatii operatiilor si
reactiei in lant pe care o eroare poate sa o cauzeze in diverse sectoare ale
unor nivele micro si macroeconomice. Una din caracteristicile oricarui tip
de sistem socio-economic, in cadrul caruia se inscrie orice companie, o
constituie finalitatea, adica tendinta de a evolua in vederea realizarii
anumitor obiective. Admitand universalitatea legii entropiei, potrivit careia
in natura ordinea tinde sa se transforme in dezordine, se poate deduce ca
starea entropica este caracteristica si sistemelor socio-economice. In astfel
de conditii, toate societatile comerciale, existente ca sisteme, trebuie sa se
adapteze permanent influentei unor factori perturbatori – exogeni sau
endogeni – care se opun sau franeaza realizarea obiectivelor prestabilite.
Aceasta adaptare sau autoreglare a functionarii firmei se realizeaza prin
efectuarea unor activitati manageriale care reprezinta inlantuirea unor
decizii interdependente.
Cartea intitulata Informatica si Marketing este structurata astfel
incat, colectivul de autori a urmarit cu consecventa tratarea problematicii
abordate intr-o succesiune logica, pornind de la prezentarea conceptelor si
instrumentelor tehnologiilor informatiei si comunicatiei (IT&C) folosite in
activitatea de marketing, a componentelor hardware si software existente in
arhitectura sistemelor de calcul si retelelor de calculatoare si a resurselor
si serviciilor mediului Internet – ca parte reprezentand instrumentele si
conceptele teoretice folosite in activitatea de marketing, dar si in diverse
domenii si terminand cu prezentarea integrarii aplicatiilor informatice in
medii de dezvoltare – ca parte reprezentand software-ul de aplicatii folosit
pentru procesarea textelor si documentelor, realizarea prezentarilor multimedia
si pentru tratarea si procesarea structurilor tabelare. Ca urmare,
prin aceasta structurare a continutului cartii, conexiunea interdisciplinara
dintre Informatica si Marketing implica mult mai multe aspecte, insa prin
cele prezentate s-a urmarit surprinderea celor mai semnificative aspecte,
pentru a contura cadrul general de evidentiere a acestei conexiuni.
Prin problematica abordata si tratata, prezenta carte se adreseaza
unui public divers de cititori (studenti si masteranzi de la facultati de profil,
utilizatori interesati de exemplificarea unui software de aplicatii, dar si
tuturor celor care doresc sa cunoasca notiunile si conceptele unei abordari
interdisciplinare Informatica – Marketing. Toate acestea ma indreptatesc
sa recomand cu deosebita convingere folosirea acestei lucrari, a carei
problematica abordata si tratata este deosebit de actuala in literatura
publicatiilor interdisciplinare.
Prof. univ. dr. Traian Surcel
Catedra de Informatica economica
Academia de Studii Economice – Bucuresti
Recenzii
Nu există recenzii până acum.