Elemente de pedagogie specifice formarii profesionale a adultilor. Ghid metodologic pentru formatori

20,00 lei 18,00 lei

Categorii: , Cod: 9065Autor: Trașcă Iuliana-MarinelaData apariție: 15-07-2013 Cuprins Răsfoiește

Descriere

Ca stiinta care studiaza fenomenul educational in toata complexitatea
sa, Pedagogia se alatura celorlalte stiinte socio‐umane preocupate de
dezvoltarea calitatilor generale ale speciei umane si de pregatire a
individului pentru a‐si asuma si exercita diverse roluri sociale. Avand in
vedere particularitatile actiunii educationale, se poate spune ca Pedagogia
este atat o stiinta pozitiva, cat si una filosofica pentru ca vizeaza relatiile de
tip cauza – efect si descrie intr‐un parcurs metodologic relatiile si
interdependenta dintre elementele constituente, dar ofera si reflectii
filosofice asupra implicatiilor pe care educatia in ansamblul sau, sau
anumite aspecte ale acesteia, le exercita asupra existentei umane.


Conceptul de „pedagogie“ isi are originea in Grecia antica de la
„paidagogia – a conduce copilul”, dar etimologia acestui termen poate fi
interpretata dincolo de aceasta semnificatie directa, imediata, reprezentand
de fapt stiinta care „conduce” disponibilitatile de formare si instruire ale
personalitatii umane.


Pedagogia contemporana isi propune sa raspunda provocarilor
societatii, indeosebi sub aspect cultural si moral, abordand un demers
formativ, deschis la inovatie si originalitate. In contextul actual, educatia si
instruirea nu mai sunt doar nevoi sociale, ci mai mult, tind sa
particularizeze indivizii, sa devina criterii in stabilirea gradului de
dezvoltare personala. Aceasta observatie este sustinuta prin diversitatea
modalitatilor de natura nonformala si informala care sunt accesate de
publicul larg in scopul acumularii de noi cunostinte, de formare de noi
priceperi si deprinderi, de certificare a cat mai multe competente.


Indiferent de domeniul de activitate, de varsta sau de nivelul de
accesibilitate, pedagogia trebuie sa constituie baza, punctul de plecare in
construirea oricarui demers instructiv‐educativ, oferind prin natura
obiectului sau de studiu, nu doar suportul teoretic necesar, ci indeosebi,
premisele formarii/dezvoltarii competentelor pedagogice necesare oricarui
formator. Pentru ca educatia adultilor nu poate fi rupta de educatia de tip
scolar, constituind de fapt o prelungire a acesteia pe parcursul intregii vietii, cunoasterea si intelegerea educatiei in intregul sau, nu este doar utila, ci si
necesara, astfel incat activitatea cu adultii sa se desfasoare dupa norme si
metodologii stiintifice.


In acest sens, lucrarea Elemente de pedagogie specifice formarii profesionale a adultilor propune prezentarea specificului
educatiei si instruirii din perspectiva pedagogica, fara sa minimalizeze insa
punctul de vedere al celorlalte stiinte – indeosebi sociologia si psihologia,
abordand educatia si instruirea la modul general, trecand in revista
continuturi specifice proceselor si activitatilor instructiv‐educative din
scoala, dar si cu referiri concrete la specificul instruirii/ formarii adultilor.

Informații suplimentare

Titlu

Elemente de pedagogie specifice formarii profesionale a adultilor. Ghid metodologic pentru formatori

Preț

20,00

ISBN

978-606-647-682-9

Format

Academic

Pagini

162

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Elemente de pedagogie specifice formarii profesionale a adultilor. Ghid metodologic pentru formatori”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bucuresti, Bd-ul Iuliu Maniu (212) 862-3680 editura@prouniversitaria.ro

    Facebook
    LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON