Descriere
Cuvinte cheie: marketing nutrițional, comportamentul consumatorului, comunicare integrata de marketing, modele de nutriție și dietetica, marketingul serviciilor de sanatate
Lucrarea de cercetare avand titlul „Marketing nutrițional – Considerații teoretice și practice din perspectiva beneficiarilor” iși are punctul de plecare in teza de doctorat cu tema ”Cercetarea comportamentului consumatorului de servicii de sanatate prin intermediul noilor modele nu nutriție și dietetica” și abordeaza intr-o idee complexa rolul și implicațiile marketingului asupra asupra comportamentului nutritional al consumatorilor beneficiari sau nu ai serviciilor de nutriție și dietetica de specialitate.
Lucrarea este structurata in doua parți, abordand subiectul cercetat atat din perspectiva teoretica prin trecerea in revista a literaturii de specialitate relevanta pentru domeniul de interes, cat și din perspectiva practica prin realizarea unui numar de patru investigații (cercetari de marketing, modelare prin ecuații structurale și experiment de marketing) utilizate pentru a crea o imagine actuala și de ansamblu asupra rolului marketingului in domeniul serviciilor de nutriție și dietetica.
In prima parte sunt prezentate concepte teoretice referitoare la aria marketingului serviciilor și particularitațile serviciilor de nutriție și dietetica ca parte integrata a serviciilor de sanatate, comportamentul consumatorului și factorii implicați in procesele de decizie și consum sau utilizare de servicii, locul și rolul nutriției in generarea starii de bine (well-being) a consumatorilor și comunicarea integrata de marketing și aplicabilitatea acesteia asupra modelelor moderne de nutriție, in cadrul carora am putut evidenția principalele trasaturi și particularitați ale marketingului nutrițional.
In cea de-a doua parte a fost realizata o cercetare calitativa in randul specialiștilor in domeniu pentru identificarea opiniei acestora cu privire la efectele pe care abordarile modelelor nutriționale inadecvate le pot avea asupra starii de sanatate, urmata de o cercetare cantitativa și modelare prin ecuații structurale pentru a identifica care sunt factorii implicați in deciziile consumatorilor și gradul de impact al acestora, iar in final a fost realizat un experiment de marketing prin intermediul caruia a fost evidențiat rolului marketingului in sfera serviciilor de nutriție și dietetica.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.