Descriere
Cursul Marketing international se doreste sa reprezinte atat un indrumar pentru tinerii studenti in
intelegerea mecanismelor derularii afacerilor pe pietele regionale sau pe piata
globala, cat si o sursa de inspiratie si reflectie pentru cei ce analizeaza ori sunt
jucatori pe aceste piete.
Exista unii practicieni in sfera marketingului pentru care implicarea firmelor
in care lucreaza in afara pietei nationale nu inseamna altceva decat aplicarea si pe
alte piete a acelorasi strategii, politici si tehnici de marketing utilizate pe piata
nationala. In mod evident, o asemenea filozofie poate fi aplicata, uneori chiar cu
succes (vom vedea in continuare si in ce conditii). Dilema esentiala apare atunci
cand vanzarile companiei pe pietele externe nu numai ca nu ating nivelurile
scontate dar acestea genereaza chiar mai multe probleme decat profituri. In
consecinta, primul demers analitic al marketingului international este cel de a
familiariza pe specialistul de marketing cu aceste diferente existente pe plan
international nu numai pentru a evita situatiile catastrofale pentru firme (si ilare
pentru ceilalti) dar si pentru a exploata aceste diferente in scopul maximizarii
vanzarilor companiei. In mod cert, este imposibil ca intr-un manual de marketing
international sa fie prezentate toate aceste date relative la pietele externe insa
acestea pot fi structurate astfel incat specialistul de marketing sa fie constient de
aceste diferente si sa aiba la indemana mai multe instrumente si modalitati de a
afla datele concrete care il intereseaza.
Marketingul international este important deoarece traim intr-o lume globala;
devine din ce in ce mai actual dictonul lui Socrates „Nu sunt un cetatean al
Atenei sau Greciei, ci al intregii lumi”.
Tot ce am realizat se datoreaza in primul rand domnului Decan al Facultatii
de Relatii Economice Internationale, prof. univ. dr. Virgil Adascalitei, sub a carui
atenta indrumare am inceput sa urmez o cariera in acest domeniu al marketingului
international. Aduc pe aceasta cale multumiri in special parintilor mei, Irina si
Gheorghe Nastase, sotului meu, Radu si fiului Stefan, carora le dedic aceasta
carte. Nu in ultimul rand a vrea sa aduc sincere multumiri domnilor profesori de la
Catedra de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice pentru tot
sprijinul acordat.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.