Descriere
Peter Druker vorbeste despre management ca despre o noua “tehnologie”, „cunostinta folositoare”, „arta” care produce schimbari in comportamente, atitudini, valori. Practic managementul este o inovare atat pentru domeniul economic cat si pentru cel social, politic sau cultural.
In mileniul III este unanim acceptata ideea ca practica manageriala nu este specifica doar domeniului economic, ci si celui social, politic sau cultural.
Principiile de management se aplica nu numai in marile firme, ci si in micile afaceri.
Management inseamna, in acelasi timp doua lucruri: a face mai bine azi sau maine, ceea ce s-a facut ieri si a face ceva diferit de ceea ce s-a realizat pana in prezent.
Managementul comparat studiaza asemanarile si deosebirile dintre procesele si relatiile manageriale din organizatii care isi desfasoara activitatea in medii/perimetre culturale diferite.
Managementul comparat analizeaza modul in care se poate realiza transferul de know-how managerial si efectele acestuia asupra eficientei de ansamblu a organizatiei.
Obiectul de studiu al euromanagementului consta in analiza multicriteriala a sistemelor de management din Europa, in context national, regional, geografic, economic, politic, social, cultural.
Obiectivele generale ale managementului comparat european sunt:
1. Identificarea conditiilor locale din fiecare organizatie/regiune/tara/grup de tari;
2. Identificarea asemanarilor si deosebirilor in ceea ce priveste procesele si
relatiile manageriale, comportamentele, atitudinile care sunt valabile intr-o anumita organizatie/regiune/tara/grup de tari;
3. Intelegerea si asimilarea diversitatii1;
4. Implementarea celor mai bune practici si eliminarea practicilor neconstructive cu dublu scop, reducerea diferentelor si imbunatatirea performantelor.
5. Integrarea multiculturala.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.