Description
In prezent, turismul presupune deplasarea unui flux important de oameni pe masura ce numarul de locuitori ai Planetei creste iar factori precum stresul si poluarea isi pun amprenta in mod decisiv asupra deciziei de achizitionare a unor pachete turistice. Insa, activitatile derulate de turisti atat pe timpul deplasarii cat, mai ales, la locul de destinatie turistica, au un impact major in plan economic, socio-cultural si asupra mediului ambiant. Astfel, turismul poate contribui la dezvoltarea economiei locale, la crearea de locuri de munca, la atenuarea saraciei, la imbogatirea nivelului de cunoastere al individului dar si la degradarea si distrugerea mediului, uneori ireversibila, la efecte adverse asupra biodiversitatii.
In acest context favorabil practicarii turismului, lucrarea de fata isi propune o introducere in conceptele specifice, identificarea principalilor factori de influenta asupra turismului si analizarea unor forme actuale ale turismului, cu accent pe turismul cultural, turismul rural, turismul arheologic, turismul pentru tineret si, mai ales, turismul de aventura-un segment de piata in plina expansiune care ofera experiente noi si/sau unice.
In continuare, accentul se pune pe cele patru componente esentiale ale ofertei turistice si anume potentialul turistic, respectiv patrimoniul mondial cultural si natural UNESCO din Romania, baza tehnico-materiala a turismului, personalul din industria turistica si serviciile turistice. Toata aceasta prezentare este insotita de metode, instrumente, tehnici si indicatori specifici economiei turismului si anume cei care cuantifica locul turismului in economie, circulatia turistica, ocuparea fortei de munca, eficienta economica si sociala. Aspectele teoretice sunt ilustrate prin intermediul studiilor de caz si anume atitudinea europenilor fata de dialogul intercultural pe continent, fata de turism ca si Raportul privind competitivitatea turismului si calatoriilor in anul 2011.
Un material cu o asemenea tematica nu se poate incheia fara a aborda importanta calitatii mediului pentru turism-materia prima a activitatii turistice ce reprezinta forta de penetrare pe pietele turistice interne, regionale si internationale.
Prin urmare, lucrarea de fata se adreseaza studentilor si masteranzilor care studiaza in cadrul facultatilor cu profil economic si geografic, cercetatorilor, specialistilor in domeniu, agentilor economici dar si turistilor de pretutindeni, reprezentand punctul de plecare in aprofundarea cercetarii de specialitate in domeniul turistic, geografic dar si in sectoarele conexe.
Orice calatorie, indiferent de scop, destinatie si persoanele insotitoare, reprezinta o sansa unica de fiecare data, de a admira peisaje deosebite, de a cunoaste oameni diferiti, de a parcurge trasee de o neasemuita frumusete, de a face ceva nou, de a contempla in fata unor monumente stravechi, toate acestea insufletindu-ne si dandu-ne puterea de a o lua de la capat in fiecare zi, indiferent de greutatile cu care ne confruntam.
Reviews
There are no reviews yet.