Descriere
Relatii publice. Multimea tehnicilor si a procedeelor care au ca scop de a face cunoscut si a pune in valoare o intreprindere, o institutie, o persoana sau o manifestare: obiectivul este de a crea in opinia publica o reactie favorabila printr-o imagine pozitiva asupra acestora (Larousse, Dictionar de media, Editura Univers Enciclopedic, Bucuresti, 2005)
„Relațiile publice reprezinta o functie principala a conducerii, bazata pe o activitate continua si sistematica, cu ajutorul carora institutiile cauta sa obtina intelegerea, simpatia si sprijinul acelora cu care au relatii in prezent sau vor avea in viitor” (International Public Relations Association).
„Efortul deliberat, planificat și susținut de a stabili si a mentine intelegerea reciproca intre o organizatie si publicul ei” (British Public Opinion Institute – Institutul Britanic pentru Opinia Publica).
Rex Harlow a identificat aproape cinci sute de definitii ale relatiilor publice. Dupa ce a analizat aceste definitii, el a extras elementele de individualizare. Astfel,
– relatiile publice sunt o functie manageriala
– ajuta la stabilirea, mentinerea si functionarea relatiilor intre o organizatie si publicul sau
– accentueaza responsabilitatea managementului de a servi interesul public
– anticipeaza tendintele si ajuta managementul sa-si dea seama de schimbari si sa le foloseasca
– foloseste ca unelte principale cercetarea si comunicarea etica
(„Public relations definitions through the years” in Public Relations Review, Volume 3, Issue 1, Spring, 1977, pp.49-63).
Recenzii
Nu există recenzii până acum.