Description
Ramura importanta a oricarei economii nationale, comertul este un complex de
activitati cu importanta sociala care trebuie sa corespunda nivelului general de
dezvoltare si de civilizatie a comunitatii pe care o deserveste.
In contextul economic actual, caracterizat de concurenta acerba dintre agentii
economomici de pe piata, in conditiile globalizarii si extinderii marilor retele
comerciale, realizarea unui comert modern si adaptat exigentelor consumatorilor
necesita cunoasterea si utilizarea celor mai performante tehnologii comerciale.
Proiectarea tehnologiilor comerciale presupune acoperirea integrala a tuturor
proceselor si operatiilor care au loc in cadrul magazinelor incepand cu obiectivele
punctului de vanzare, amplasamentului acestuia, designul si amenajarea
magazinului, asortimentul de marfuri, dotarea tehnica, gama serviciilor oferite,
politica de pret, formele de vanzare, activitatile promotionale, si nu in ultimul
rand terminand cu activitatea fortei de vanzare. Absenta planificarii resurselor si a
fluxului aferent oricareia dintre aceste activitati poate genera disfunctionalitati
asupra intregii activitati comerciale.
Prin urmare, punctul de vanzare, adica locul in care patrunde clientul si unde el isi
efectueaza cumparaturile, trebuie sa prezinte o imagine proprie care sa-l
individualizeze fata de concurentii sai si sa-i defineasca personalitatea. De
asemenea, fiecare tip de magazin, prin ambianta sa proprie, trebuie sa transmita un
mesaj clientului si sa creeze o atmosfera placuta pentru cumparator, deoarece
aceasta atmosfera se identifica cu mediul ce produce efecte emotionale asupra
cumparatorului, efecte ce sporesc probabilitatea lui de a cumpara.
Reviews
There are no reviews yet.