Psihopedagogia supradotarii. Editia a II-a revizuita

33,00 lei 29,70 lei

Stoc epuizat

Rezervă Categorii: , Cod: 370749Autor: Gabriela KelemenData apariție: 09-05-2014 Cuprins Răsfoiește

Descriere

Identificarea si educarea copiilor supradotati a fost in trecut si este in
prezent o provocare pentru domeniul educatiei, atat la nivelul sistemelor
educationale nationale, cat si la nivelul programelor educationale cotidiene. In
timp, s-au acumulat date empirice diverse si complementare, pe baza carora s-au
elaborat sinteze si generalizari asupra dimensiunilor supradotarii. Asa de
exemplu, o focalizare constanta a cercetarii pedagogice a constituit-o caracteristicile
persoanelor supradotate in raport cu individul modal, individul obisnuit,
caracteristici menite sa asigure o identificare valida a supradotatilor.

Valoarea
generala pe care o intruneste lucrarea Doamnei Gabriela Kelemen este ca
aceasta depaseste experimental problematica deloc restransa a identificarii si
propune solutii pertinente la proiecte educationale aplicabile in pregatirea
copiilor supradotati. Lucrarea de fata este una cu note speciale datorita
contextului tematic special, dar si datorita modului in care autoarea a reusit sa o
valideze experimental si a structurat-o in final.

Ca structura, lucrarea Psihopedagogia supradotarii. Editia a II-a revizuita incorporeaza opt capitole plus trei sectiuni specifice:
introducere, bibliografie si anexe. Introducerea este marcata de urmatorul paragraf:
De ce suntem interesati de o pedagogie a supradotatilor ? Se constata in ultima
perioada ca tot mai multi specialisti isi indreapta preocuparile spre problematica
copiilor cu disponibilitati inalte, spre identificarea lor, spre gasirea celor mai
adecvate metode de dezvoltare a potentialitatilor lor si de creare a unui camp
legislativ in domeniu. Acest aspect este marcat de necesitatea recunoasterii
diferentelor individuale si respectarea lor, pe baza drepturilor umane: copiii dotati
au nevoie de ocazii educationale adecvate, pentru a-si dezvolta potentialul
aptitudinal innascut.

Fundamentele psihopedagogice si sociologice sunt reprezentate de
principalele teorii privind dezvoltarea ontogenetica a copilului: teoria structuralista
asupra dezvoltarii copilului; teoria psihanalitica privind dezvoltarea copilului si
teoria psihosociologica moderna asupra dezvoltarii cognitive a copilului. In raport
cu teoriile prezentate, lucrarea descrie dimensiunile si conditiile de manifestare ale
supradotarii, cu focalizare pe conditiile pedagogice. Acest prim capitol se incheie cu
o analiza diacronica a fenomenului supradotarii in Romania. Este o prima incercare
la noi de a produce o imagine articulata asupra evolutiei preocuparilor
psihopedagogice in domeniul copiilor supradotati.

Informații suplimentare

Titlu

Psihopedagogia supradotarii. Editia a II-a revizuita

Preț

33,00

ISBN

978-606-647-947-9 

Format

Academic

Pagini

274

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Psihopedagogia supradotarii. Editia a II-a revizuita”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bucuresti, Bd-ul Iuliu Maniu (212) 862-3680 editura@prouniversitaria.ro

    Facebook
    LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON