Descriere
Traditional, fundamentele conceptuale ale disciplinei „Preturi si
Concurenta“ sunt identificate in cadrul Microeconomiei, aceasta fiind
considerata chiar o „teorie a preturilor“ intrucat se preocupa de mecanismele de
functionare a pietei si de formare a pretului de piata. Ansamblul modelelor si
instrumentelor de analiza elaborate in cadrul Microeconomiei au ca suport
paradigmatic ipotezele rationalitatii actorilor economici si caracterului perfect
concurential al pietelor. Insa evolutiile tehnologice si economice recente, derulate
in ultimii 20 – 30 de ani, au impins energic la suprafata fenomene si procese, care
au determinat transformarea radicala a economiei ca sistem.
Este vorba in primul rand de cresterea accelerata a complexitatii in spatiul
economic si ascensiunea rapida a cunoasterii ca resursa economica esentiala.
Aceste schimbari pun sub semnul indoielii principalele postulate ale
Microeconomiei traditionale, provocand, pe cale de consecinta, necesitatea
revizuirii multor dintre elementele conceptuale ale disciplinei Preturi si
Concurenta.
Preturile si concurenta nu sunt fenomene modelate in exclusivitate de
constrangerile externe exercitate de piata asupra comportamentelor economice
ale firmelor. Aceasta intrucat comportamentele insasi, pe langa o determinanta
exogena, mai au si numeroase surse endogene, ce trebuie cautate in interiorul
firmelor. In multe privinte si in multe situatii, preturile si concurenta nu sunt un
simplu datum, caruia firmele trebuie sa i se subordoneze neconditionat.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.