Descriere
Infaptuind in mare parte o munca de pionierat, domnul Mihai Tichindelean abordeaza in mod inspirat in cartea elaborata in urma unor indelungate eforturi științifice, o problematica pe cat de importanta, pe atat de actuala pentru realitatile teoretice și aplicabilitatea practica a marketingului relațional in țara noasta.
In contextul modificarii cadrului paradigmatic al teoriei marketingului din ultimele decenii, respectiv a funcționalitații piețelor de bunuri prin fragmentarea lor pronunțata și amplificarea rolului deținut de servicii in cadrul economiilor țarilor dezvoltate, insemnatatea teoriei și practicii marketingului relațional capata o semnificatie aparte.
Foarte corect, autorul considera ca marketingul relational trebuie sa dobandeasca dimensiuni fara precedent datorita faptului ca schimbul – element central al funcționalitații pieței – a capatat un nou ințeles. Vechea abordare a schimbului are la baza ideea fundamentala ca piețele pot fi investigate prin prisma comportamentului economic al actorilor ei, caracterizat de schimburi independente și discrete temporal unele fața de celelalte. O mai recenta abordare are in vedere istoria individuala a fiecarui actor, respectiv relația sa cu piața in conceptualizarea schimbului. In acest sens, actorii rețin informații in urma fiecarui schimb, informații pe care le utilizeaza in cadrul procesului decizional propriu unui schimb viitor. Aceasta a doua abordare, cea relaționala este considerata de o parte a literaturii de specialitate și de autor noua paradigma a ințelegerii marketingului.
Prin ineditul demers stiintific realizat, autorul reuseste sa ofere cititorului informatii valoroase atat sub aspect teoretic, prin numeroasele clarificari aduse unor concepte cu care se opereaza in domeniul investigat, cat si practic, printr-o analiza atenta a realitatilor existente. Rezultatele cercetarilor proprii intreprinse de domnul Mihai Țichindelean au importanta atat pentru teoria in domeniu, foarte putin dezvoltata in literatura de specialitate din tara noastra, cat si pentru perfectionarea activitatii de marketing a companiilor romanesti.
Valoarea informatiilor prezentate este evidentiata, de asemenea, prin claritatea formularilor si a limbajului folosit, chiar daca acesta este de un elevat nivel stiintific.
Lucrarea Marketing relational are la baza o foarte bogata si variata documentare teoretica si faptica. Sursele bibliografice de specialitate utilizate, actuale si specifice temei abordate, compuse dintr-un numar apreciabil de referinte textuale scriptice si resurse electronice se constituie intr-o temeinica baza informationala.
Calitatea analizei este sporita de maniera sugestiva de prezentare a informatiilor si de iconografia de exceptie a lucrarii, aceasta cuprinzand numeroase figuri si tabele. Valoarea informatiilor generate este reliefata si prin accesibilitatea limbajului folosit si stilul direct.Concluziile numeroase, foarte utile si deosebit de valoroase, reprezinta rezultatul unui proces logic, realizat cu mult discernamant si cu profunzimea necesara.
Am deplina convingere ca publicarea lucrarii de prestigioasa editura Pro Universitaria reprezinta un act elevat de cultura de care vor putea beneficia studenți, masteranzi, doctoranzi, cadre universitare, cercetatori și specialiști din practica economica.
Prof. univ. emerit dr.dr.h.c.
IACOB CATOIU
Recenzii
Nu există recenzii până acum.