Description
Cum sa creasca eficienta vanzarilor? Care sunt cele mai performante solutii de marketing? Sunt intrebari care insotesc permanent evolutia profesionala a specialistului in marketing si care isi schimba mereu raspunsul, in functie de transformarile care au loc in economie, in tehnologie, in preferintele consumatorilor, in societatea umana, in general.
Adresarea directa catre consumatorul potential s-a dovedit a fi o cale eficienta de stimulare a vanzarilor si de loializare a publicului tinta. Daca pana acum realitatea avea un considerabil avans in fata demersurilor de teoretizare a fenomenelor economice (in secolul al XV-lea a fost tiparit primul catalog care a fost transmis direct catre potentialii cumparatori, dar conceptul de marketing direct a fost elaborat in a doua jumatate a secolului XX), astazi asistam la schimbari profunde chiar la nivelul a ceea ce numim realitate. Mediul in care traim devine tot mai inteligent, iar inteligenta, tot mai artificiala.
Marketerul epocii contemporane se afla in fata unei redutabile provocari. Trebuie sa fie tot mai competitiv si, daca doreste sa contribuie la cresterea vanzarilor, sa fie cu un pas inaintea schimbarilor din piata.
Societatea digitala genereaza transformari ale nevoilor consumatorilor, ale limbajului in care acesta comunica, dar si ale canalelor de comunicare. Pregatirea specialistului in
marketing va trebui completata pentru a putea utiliza cele mai avansate tehnologii digitale, pentru a fi acolo unde se afla si potentialul cumparator.
In era digitala, obiectele promovate vor fi conectate la internet sau vor fi produse digitale. Internetul lucrurilor ne conduce spre o noua viziune asupra a ceea ce va insemna existenta umana intr-un mediu inteligent, dar si spre noi solutii de marketing. Marketerul va trebui sa evolueze cu abilitate si profesionalism pentru a-si remodela comunicarea persuasiva intr-o realitate cosubstantiala: fizica si virtuala. In plus, nu se stie, dar poate ca decizia de cumparare va apartine in viitor, intr-o anumita masura si entitatilor digitale (in modelele virtuale de case inteligente, obiectele de uz casnic, cum ar fi, frigiderul, pot semnala consumul unor produse si, eventual, pot comanda inlocuirea acestora, evident, pe baza unor algoritmi stabiliti de catre proprietarul acestora).
Cunoasterea evolutiei marketingului este o importanta
necesitate educationala si, de ce nu, o sursa de inspiratie pentru
a gasi noi solutii in viitor.
Reviews
There are no reviews yet.