Descriere
In lucrarea Managementul afacerilor internationale – strategii de internationalizare am explorat cele mai relevante teorii in
legatura cu procesul de internationalizare, pe de o parte cele clasice
(Vernon (1960), Cyert si March (1963), Johanson si Vahle (1977),
Dunning (1980) etc.), dar si o serie de cercetari actuale prin care miam
dorit sa evidentiez noi puncte de vedere in legatura cu acest
subiect, care sa tina cont de noile realitati si paradigme economice si sociale (Knight si Cavusgil (1996), Oviatt si McDougall (2005),
Prasad (2006), Forsgren si Hagström (2007) etc.).
Este evident ca procesele de globalizare si internationalizare au
schimbat nu doar realitatea economica si politica la nivel mondial, dar
au redefinit si relatiile socio-umane. Este dificil de stabilit cine pe cine
influenteaza, cultura nationala pe cea organizationala sau poate invers.
In mod evident, dovezi istorice sugereaza ca globalizarea si
internationalizarea afecteaza in mod substantial peisajul economic,
social si politic mondial. Societatile multinationale au devenit
adevarati poli ai puterii mondiale, precum si declansatori ai unor
situatii economice nefavorabile fara precedent. In acest nou context
este oportun sa revizuim gandirea traditionala a relatiei dintre
guvernele statelor natiune si companii.
Existenta acestor corporatii mari, cu putere de monopol la nivel
international are, fara indoiala, un efect asupra redistribuiri puterii la
nivel global. Guvernele nationale sunt in concurenta unele cu altele,
prin oferirea de stimulente, cum ar fi: subventiile, repatrierea
nelimitata a profiturilor sau un climat fiscal favorabil, pentru a atrage
investitii straine directe (ISD), deoarece spera sa utilizeze
operatiunile societatilor multinationale ca motor de promovare a
cresterii lor economice.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.