Description
Lucrarea Management comparat international, elaborata de catre profesorul universitar doctor Eugen Burdus, consacrata managementului comparat international, reprezinta o realizare de exceptie in domeniul vast al managementului.
Lansata intr-o noua editie, volumul prezinta o serie de noutati pentru cititorii interesati de domeniul managementului comparat in zona Asiei de Sud- Est, Americii Latine, tarilor africane, Australiei si Chinei si o analiza de substanta asupra influentei managementului in Romania.
Utilitatea si importanta lucrarii Management comparat international sunt generate de interesul in crestere al
firmelor romanesti pentru patrunderea pe pietele internationale, pentru
internationalizarea activitatilor si totodata de amplificarea atractivitatii mediului
economic romanesc pentru companiile straine.
Autorul reuseste sa sintetizeze in capitolele lucrarii o serie de aspecte privind
conceptul si necesitatea managementului comparat international, rolul
managerului in cadrul afacerilor internationale, o retrospectiva istorica a
managementului comparat international, prezinta demersul metodologic al
studiilor de management comparat, se concentreaza asupra influentei culturii
asupra managementului. Totodata se trateaza de o maniera exhaustiva
managementul la nivelul unora dintre cele mai dezvoltate zone de pe mapamond
(SUA, UE si Japonia) neuitand insa sa abordeze si alte contexte culturale. Se
insereaza o interesanta analiza privind influenta culturii asupra managementului
national si a valorificarii cercetarilor de management comparat international prin
intermediul transferului interntional de know- how managerial.
Principalele obiective ale lucrarii sunt:
– prezentarea continutului si a necesitatii managementului comparat
international, baza teoretico-metodologica a transferului international de
know-how;
– identificarea bazelor diferentelor culturale si influenta asupra
managementului;
– evidentierea particularitatilor managementului organizatiilor din S.U.A.,
Japonia, Uniunea Europeana, tarile Asiei de Sud- Est;
– identificarea similaritatilor si deosebirilor rezultate din compararea
managementului din contexte culturale si economice diferite;
– dezvoltarea capacitatii specialistilor din Romania de a asimila si
implementa elementele manageriale profesioniste utilizate de firmele
competitive din alte tari.
Salutam aceasta noua lucrare publicistica, si consideram ca volumul, prin
complexitatea problemelor abordate, prin amplitudinea cercetarii desfasurate
precum si prin originalitatea domeniului abordat se adreseaza in special
studentilor, specialistilor din sfera manageriala si a relatiilor internationale,
consultantilor in management si cadrelor didactice in vederea perfectionarii
propriei activitati.
Prof. univ. dr. Popa Ion,
Decanul facultatii de Management ASE Bucuresti
Reviews
There are no reviews yet.