Descriere
Economia mondiala se afla intr-un proces de transformare continua care s-a acelerat semnificativ incepand din deceniul al noualea al secolului al XX-lea. Dintre aceste transformari se remarca ponderea tot mai importanta a schimburilor comerciale, cresterea importantei acestora pe plan mondial, reflectata in formarea a numeroase organizatii avand ca obiect liberalizarea lor. Are loc in acelasi timp o dezvoltare rapida a serviciilor, inclusiv o tendinta tot mai marcata de externalizare a acestora ca si a altor activitati alta data traditionale in activitatea economica a firmelor producatoare si comerciale.
In sfarsit, dar nu in ultimul rand, diversitatea produselor si serviciilor care fac obiectul schimburilor comerciale a devenit foarte mare. Si este in continua crestere. Ea este puternic stimulata si de dezvoltarea distributiei bunurilor de consum, ca principal instrument si directie de dezvoltare a comertului pe principii de eficienta economica. Toate aceste fenomene si altele strans legate ca natura și prin influența, au generat o crestere puternica a competitivitatii ca si a necesitatii de a face fata unui mediu economic tot mai competitiv. Unul dintre aceste instrumente este logistica.
In prezent, nici un manager din domeniul comertului nu isi poate desfasura activitatea fara cunoasterea notiunilor specifice logisticii si distributiei marfurilor: achizitii, stocare, transport, depozitare etc. Cu atat mai mult cu cat logistica marfurilor, cu pozitia sa de instrument concurential datorata contributiei sale la cresterea eficientei activitatii comerciale, a devenit si un instrument esential de management.
Aceasta lucrare, fara nici cea mai slaba pretentie de a fi una completa, este un suport de curs. Scopul ei este de a pune la dispozitia studentilor de la cursul de zi si cu frecventa redusa, viitori manageri in comert, o serie de cunostinte de baza din domeniul logisticii si distributiei marfurilor. In acelasi timp insa, intentia autorului este ca aceasta foarte succinta lucrare sa faciliteze asimilarea ulterioara a unor cunostinte mai complete din acest domeniu ca si din cele conexe. Prin aceasta se va obtine o crestere a nivelului pregatirii studentilor si a capacitatilor profesionale a viitorilor manageri. Lucru necesar pe o piata romaneasca integrata celei a Uniunii Europene si caracterizata prin cele mai inalte standarde de performanta si competitivitate.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.