Informatica economica aplicata in marketing

35,00 lei

Stoc epuizat

Rezervă Cod: 340572Autor: Iacob Nicoleta Magdalena, Isăilă NarcisaData apariție: 21-05-2013 Cuprins Răsfoiește

Descriere

Activitatea economico-financiara care se desfasoara in orice firma,
companie, organizatie sau intreprindere se bazeaza pe adoptarea de decizii
de natura tehnica, tehnologica, organizatorica, economica, financiara, de
personal etc. Astfel, fiecare decizie in parte parcurge un proces decizional
complex, in care materia prima cea mai consumata este informatia despre
mediul intern si cel extern al firmei.
Complexitatea atat a proceselor de
adoptare a deciziilor, cat si a mediului in care se desfasoara aceste procese
a crescut simtitor in ultimele decenii. Exista cateva cauze majore care au
determinat o astfel de crestere a acestei complexitati, printre care: numarul
mare de solutii de decizie posibile, dificultatea prezicerii consecintelor pe
termen lung datorita cresterii gradului de incertitudine, efectele erorilor in
luarea deciziilor putand fi dezastruoase datorita complexitatii operatiilor si
reactiei in lant pe care o eroare poate sa o cauzeze in diverse sectoare ale
unor nivele micro si macroeconomice. Una din caracteristicile oricarui tip
de sistem socio-economic, in cadrul caruia se inscrie orice companie, o
constituie finalitatea, adica tendinta de a evolua in vederea realizarii
anumitor obiective. Admitand universalitatea legii entropiei, potrivit careia
in natura ordinea tinde sa se transforme in dezordine, se poate deduce ca
starea entropica este caracteristica si sistemelor socio-economice. In astfel
de conditii, toate societatile comerciale, existente ca sisteme, trebuie sa se
adapteze permanent influentei unor factori perturbatori – exogeni sau
endogeni – care se opun sau franeaza realizarea obiectivelor prestabilite.


Aceasta adaptare sau autoreglare a functionarii firmei se realizeaza prin
efectuarea unor activitati manageriale care reprezinta inlantuirea unor
decizii interdependente.
Complexitatea activitatilor de marketing necesita adoptarea unor
solutii informatice performante, capabile sa furnizeze operativ informatiile
necesare prestarii, in conditii de eficienta, a acestor activitati, deziderat
care poate fi realizat numai prin folosirea unor tehnologii informatice de
marketing, prin care sa se asigure integrarea informationala din cadrul
marketingului, a e-marketingului si a mediului Internet. In mediul actual de
afaceri, marketingul devine din ce in ce mai important si in acest context,
un marketing performant nu mai poate sa fie realizat in afara mediului
Internet, a retelelor de calculatoare si a unor componente de software
complexe capabile sa asigure operativitate, calitate si eficienta economica.

In acest context deosebit de complex, se inscrie si prezenta carte, in
care este abordata o problematica de actualitate, deosebit de oportuna si
de importanta notabila, tratata dintr-o perspectiva interdisciplinara, in
ceea ce priveste: considerarea unor notiuni si concepte, modele si metode
de analiza folosite pentru adoptarea deciziilor in activitatea de marketing,
formularea de concluzii si aprecieri privind tehnologiile informatiei si
comunicatiei folosite in marketing si exemplificarea unui software dedicat
de aplicatii (Excel) prin functii specifice, tabele pivot, simulari si scenarii,
intr-o diversitate de cazuri din domeniul economic.

Cartea intitulata Informatica economicǎ aplicatǎ in Marketing
este structurata astfel incat, colectivul de autori a urmarit cu consecventa
tratarea problematicii abordate intr-o succesiune logica, pornind de la
prezentarea conceptelor si instrumentelor tehnologiilor informatiei si
comunicatiei (IT&C) folosite in activitatea de marketing, a componentelor
hardware si software existente in arhitectura sistemelor de calcul si
retelelor de calculatoare si a resurselor si serviciilor mediului Internet – ca
parte reprezentand instrumentele si conceptele teoretice folosite in
activitatea de marketing, dar si in diverse domenii si terminand cu
prezentarea integrarii aplicatiilor informatice in medii de dezvoltare – ca
parte reprezentand software-ul de aplicatii folosit pentru procesarea
textelor si documentelor, realizarea prezentarilor multimedia si pentru
tratarea si procesarea structurilor tabelare. Ca urmare, prin aceasta
structurare a continutului cartii, conexiunea interdisciplinara dintre
Informatica si Marketing implica mult mai multe aspecte, insa prin cele
prezentate s-a urmarit surprinderea celor mai semnificative aspecte, pentru
a contura cadrul general de evidentiere a acestei conexiuni.

Prin problematica abordata si tratata, prezenta carte se adreseaza
unui public divers de cititori (studenti si masteranzi de la facultati de profil,
utilizatori interesati de exemplificarea unui software de aplicatii, dar si
tuturor celor care doresc sa cunoasca notiunile si conceptele unei abordari
interdisciplinare Informatica – Marketing. Toate acestea ne indreptatesc sa
recomandǎm cu deosebita convingere folosirea acestei carti, a carei
problematica abordata si tratata este deosebit de actuala in literatura
publicatiilor interdisciplinare.

Autorii
Mai 2013

Informații suplimentare

Titlu

Informatica economica aplicata in marketing

Preț

35,00

ISBN

978-606-647-677-5

Format

Academic

Pagini

328

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Informatica economica aplicata in marketing”
LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON