Economia serviciilor

35,00 lei

Out of stock

Rezervă Cod: 340570Autor: Danielescu Dominic Perez, Draguț Bogdănel, Ionașcu VioricaData apariție: 23-05-2013 Cuprins Răsfoiește

Description

Serviciile au inregistrat un dinamism deosebit, mai ales in ultimele
decenii, ceea ce a impus intensificarea preocuparilor pentru elaborarea de cursuri,
aplicatii in scopul dobandirii de cunostinte de specialitate de catre tinerii care
urmeaza cursuri universitare.

Cursul de fata se adreseaza studentilor si urmareste realizarea urmatoarelor
obiective:
o insusirea principalelor concepte privind serviciile, continut,
caracteristici, tipologii;
o insusirea de cunostinte si formarea unor deprinderi care sa le ofere
absolventilor posibilitatea conducerii activitatilor din sfera
serviciilor;
o cunoasterea diferitelor categorii de servicii si identificarea de
oportunitati pentru initierea si dezvoltarea afacerilor in sectorul
serviciilor;
o cunoasterea indicatorilor specifici a diferitelor categorii de servicii.

Cursul este structurat pe 12 capitole, dupa cum urmeaza:
Capitolul 1 ”Continutul serviciilor. Evolutia gandirii economice privind
serviciile”
, prezinta conceptul de servicii, caracteristicile serviciilor. Tot in cadrul
acestui capitol sunt prezentate principalele aspecte ale evolutiei gandirii
economice din acest domeniu de activitate.
Capitolul 2 ”Dimensiunile macroeconomice ale serviciilor” releva locul si
importanta serviciilor in dezvoltarea economica. De asemenea, se prezinta relatia
reciproca dintre servicii si calitatea vietii.
Capitolul 3 ”Tipologia serviciilor” evidentiaza principalele concepte
privind clarificarile statistice ale serviciilor. Serviciile sunt grupate in functie de
diferite criterii, iar pentru intelegerea si retinerea mai usoara a acestora sunt
prezentate exemplificari.
Capitolul 4 ”Piata serviciilor” releva aspecte generale privind
globalizarea pietelor si principalele tendinte si mutatii cantitative si structurale ale
mediului economic international, cadrul general in care se incadreaza si sectorul
tertiar din tara noastra.
Capitolele 5-7 trateaza componentele pietei, cererea de servicii, oferta de
servicii si tarifele serviciilor. In aceste capitole sunt prezentate principalele
caracteristici, particularitati, factori generali si specifici de influenta, precum si
alte aspecte relevante pentru aceste categorii economice.
Capitolul 8 ”Servicii de piata” prezinta continutul, structura si evolutia
serviciilor de piata, in principal pe cele doua categorii: servicii de piata pentru populatie si cele destinate pentru intreprinderi. De asemenea, sunt prezentate in
dinamica numarul si structura intreprinderilor prestatoare de servicii. O problema
deosebit de relevanta pentru dezvoltarea sectorului tertiar o constituie investitiile
alocate acestui sector, marcandu-se astfel semnificatia si necesitatea facilitarii
efortului investitional al intreprinzatorilor.
Capitolul 9 ”Resurse umane din sectorul servicii” releva rolul deosebit de
important al resurselor umane in dezvoltarea serviciilor. Sunt prezentate
caracteristicile si cerintele muncii in acest sector de activitate. Un loc semnificativ
este rezervat factorilor si indicatorilor de evaluare a utilizarii resurselor umane din
servicii.
Capitolul 10 ”Eficienta economica si sociala a serviciilor” se refera la
particularitatile acestora precum si la criterii in functie de care este evaluata
eficienta serviciilor, utilizandu-se indicatorii specifici de exprimare.
Capitolul 11 ”Evolutii, dinamici si structuri pe categorii de servicii” este
rezultatul unor cercetari, a unei categorii de servicii, la nivel macroeconomic, pe
baza informatiilor din surse oficiale. Sunt prezentate caracteristici, tendinte,
stadiul de dezvoltare, evolutii, indicatori specifici. Analize longitudinale,
transversale, comparative etc. sunt cele mai frecvente metode utilizate. Pentru
fiecare din cele cinci categorii sunt prezentati, sintetic, principalii indicatori
specifici.
Capitolul 12 ”Aplicatii” ofera baza teoretica si practica pentru utilizarea
diferitelor metodologii privind corelatia intre variabilele statistice, elasticitatea
cererii de servicii, determinarea tarifelor in servicii, eficienta in servicii si
studierea directa a cererii de servicii a populatiei.
Capitolele 1-10, abordarile teoretice sunt sustinute de exemplificari, iar
pentru intelegerea, fixarea, dobandirea de cunostinte si competente, cuprind
intrebari-grila, raspunsuri la acestea, intrebari si teme de reflectie.

Capitolele cu continut teoretic s-au elaborat prin consultarea, cercetare si
valorificarea unui bogat material documentar (cursuri, comunicari stiintifice,
articole etc.) publicate in literatura de specialitate din tara noastra si internationala,
exemplificata in bibliografie si surse bibliografice de subsol. Autorii isi exprima
respectul deosebit si recunostinta pentru creatorii literaturii de specialitate din
acest domeniu: Prof. univ. dr. C. Anghelache, Prof. univ. dr. V. Balaure, Prof.
univ. dr. E. Biji, Prof. univ. dr. I. Catoiu, Prof. univ. dr. C. Cristureanu, Prof. univ.
dr. M. P. Flitar. Prof. univ. dr. M. Ioncica, Prof. univ. dr. R. Minciu, Prof. univ.
dr. V. Olteanu, Prof. univ. dr. D. Patriche, Prof. univ. dr. G. Stanciulescu, Prof.
univ. dr. M. Zaharia etc.
Autorii

Additional information

Titlu

Economia serviciilor

Preț

35,00

ISBN

978-606-647-678-2

Format

Academic

Pagini

328

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Economia serviciilor”
LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON