Descriere
Sintagma educatie interculturala se regaseste astazi in multe discursuri
care au mai mult sau mai putin tangenta cu domeniul educativ. Schimbarile
permanente, migrarea fortei de munca, dorinta oamenilor de a-si continua studiile
in alte tari, posibilitatea de a calatori mult mai usor dintr-o tara in alta sunt
elemente care au constituit si constituie facilitarea accesului spre alte culturi.
Lectura despre alte civilizatii si culturi a existat si a fascinat oamenii dintotdeauna.
Contactul direct cu acestea este mult mai usor de realizat astazi, dar implica si o
adaptare reala la tot ce inseamna altul, la caracteristicile alteritatii si la modul de
interactiune care sa faciliteze o comunicare reala intre oameni.
Educatia interculturala este parte integranta a societatii in care traim si se
incearca, cel putin in Romania, sa devina o parte importanta a educatiei formale.
Bineinteles ca nonformalul este mult mai ancorat in promovarea diversitatii si a
comunicarii reale cu celalalt, dar si educatia formala poate sa isi diversifice
metodele de prezentare si promovare ale interculturalitatii.
Interculturalul nu poate decat sa fie parte a vietii noastre de zi cu zi, prin
contactul cu elevi si studenti de alte nationalitati, prin contactul cu oameni cu
dizabilitati, prin libertatea de manifestare a preferintelor sexuale, prin munca alaturi
de oameni diferiti ca etnie, gen, cultura. Intreaga societate este a interculturalitatii.
Asa cum spune Teresa Aguado: „Familiile noastre si scolile, comunitatile
si orasele, colectivitatile in care traim, toate au fost afectate de diversitatea in
crestere care exista in lume, o diversitate caracterizata de cresterea emigrarilor, de
globalizare si de conflicte”. (Aguado, 2003, Prolog).
Recenzii
Nu există recenzii până acum.