Concurenta si Piata Unica Europeana

20,00 lei

Stoc epuizat

Rezervă Cod: 88860Autor: Mușetescu AdinaData apariție: 05-10-2011 Cuprins Răsfoiește

Descriere

Domeniul strategiei de afaceri este unul dintre cele mai dinamice arii din sfera disciplinelor de afaceri. Aflat la intersectia dintre mai multe arii, precum managementul, marketingul, teoria organizatiilor, organizarea industriala s.a., el este susceptibil la mai multe unghiuri de abordare.

Unul dintre cele mai interesante astfel de abordari este cel al relatiei dintre concurenta si strategia competitiva. Dupa cum afirmau reprezentantii perspectivei organizarii industriale, structura concurentiala a unei piete determina tipul de comportament al concurentilor, fapt care se reflecta in tipurile de strategii de afaceri pe care acestia la adopta si, evident, a relationarii dintre ei.

Ignorarea mediului concurential poate avea consecinte dramatice asupra performantei competitorilor, mai ales in contextul in care reglementarile publice, si mai ales cele din sfera dreptului concurentei, au un impact tot mai puternic asupra mediului de afaceri.

Lucrarea Concurenta si Piata Unica Europeana isi propune sa integreze elementele traditionale ale analizei strategice mai ales din sfera marketingului (precum analiza strategiei mixului de marketing, formele de patrundere pe pietele externe), cu cele ale analizei concurentiale (analiza competitorilor, modelele de analiza strategica). Prin prezentarea cadrului de reglementare in domeniul concurentei specific Pietei Unice Interne a Uniunii Europene, cartea adopta o perspectiva specific europeana. Piata relevanta pentru orice firma care opereaza in mediul de afaceri al unui stat membru al Comunitatii poate fi nu numai piata europeana dar chiar si piata globala. Din ce in ce mai mult, comportamentul competitiv al unor actori pe o piata poate atrage atentia unor autoritati de pe alte piete. Altfel spus, abordarea de catre o firma exclusiv a pietei nationale este practic imposibila in contextul contemporan al afacerilor.

Aceasta lucrare se adreseaza in primul rand studentilor din cadrul programul de master Managementul afacerilor internationale, fiind insa si o invitatie pentru oricine este interesat de discutarea unor subiecte esentiale din acest domeniu de granita in disciplinele de afaceri.

As dori sa multumesc in primul rand familiei mele pentru increderea si sprijinul neconditionat. De asemenea, multumesc minunatilor profesori – doamnei conferentiar doctor Marianne Mihalciuc (care a fost un model de profesionalism inca din anii studentiei mele), domnului profesor universitar doctor Virgil Adascalitei (conducatorul meu de doctorat), doamnei Decan, profesor universitar doctor Constanta Chitiba – care au fost alaturi de mine inca de la inceputul carierei universitare si de la care am avut foarte multe lucruri de invatat. De asemenea multumesc tuturor colegilor, in special domnisoarei profesor universitar doctor Georgeta Ilie, director al programului de master „Managementul afacerilor internationale”, pentru ca mi-au dat sentimentul unei a doua familii, in care ma simt „acasa”.

 

test1

Informații suplimentare

Titlu

Concurenta si Piata Unica Europeana

Preț

20,00

ISBN

978-973-129-908-2

Format

A 5

Pagini

186

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Concurenta si Piata Unica Europeana”
LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON