Descriere
Domeniul strategiei de afaceri este unul dintre cele mai dinamice arii din sfera disciplinelor de afaceri. Aflat la intersectia dintre mai multe arii, precum managementul, marketingul, teoria organizatiilor, organizarea industriala s.a., el este susceptibil la mai multe unghiuri de abordare.
Unul dintre cele mai interesante astfel de abordari este cel al relatiei dintre concurenta si strategia competitiva. Dupa cum afirmau reprezentantii perspectivei organizarii industriale, structura concurentiala a unei piete determina tipul de comportament al concurentilor, fapt care se reflecta in tipurile de strategii de afaceri pe care acestia la adopta si, evident, a relationarii dintre ei.
Ignorarea mediului concurential poate avea consecinte dramatice asupra performantei competitorilor, mai ales in contextul in care reglementarile publice, si mai ales cele din sfera dreptului
concurentei, au un impact tot mai puternic asupra mediului de afaceri.
Lucrarea Concurenta si Piata Unica Europeana isi propune sa integreze elementele traditionale ale analizei strategice mai ales din sfera marketingului (precum
analiza strategiei mixului de marketing, formele de patrundere pe pietele externe), cu cele ale analizei concurentiale (analiza
competitorilor, modelele de analiza strategica). Prin prezentarea
cadrului de reglementare in domeniul concurentei specific Pietei
Unice Interne a Uniunii Europene, cartea adopta o perspectiva
specific europeana. Piata relevanta pentru orice firma care opereaza
in mediul de afaceri al unui stat membru al Comunitatii poate fi nu
numai piata europeana dar chiar si piata globala. Din ce in ce mai
mult, comportamentul competitiv al unor actori pe o piata poate
atrage atentia unor autoritati de pe alte piete. Altfel spus, abordarea
de catre o firma exclusiv a pietei nationale este practic imposibila in
contextul contemporan al afacerilor.
Aceasta lucrare se adreseaza in primul rand studentilor din
cadrul programul de master Managementul afacerilor internationale,
fiind insa si o invitatie pentru oricine este interesat de discutarea unor subiecte esentiale din acest domeniu de granita in disciplinele de
afaceri.
As dori sa multumesc in primul rand familiei mele pentru
increderea si sprijinul neconditionat. De asemenea, multumesc
minunatilor profesori – doamnei conferentiar doctor Marianne
Mihalciuc (care a fost un model de profesionalism inca din anii
studentiei mele), domnului profesor universitar doctor Virgil
Adascalitei (conducatorul meu de doctorat), doamnei Decan,
profesor universitar doctor Constanta Chitiba – care au fost alaturi de
mine inca de la inceputul carierei universitare si de la care am avut
foarte multe lucruri de invatat. De asemenea multumesc tuturor
colegilor, in special domnisoarei profesor universitar doctor
Georgeta Ilie, director al programului de master „Managementul
afacerilor internationale”, pentru ca mi-au dat sentimentul unei a
doua familii, in care ma simt „acasa”.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.