UPB: Studenți de la Automatică și Calculatoare, învingători la „Atos IT Challenge”
România, prin Universitatea Politehnica din București, a cucerit podiumul uneia dintre cele mai redutabile competiții internaționale de inventică, „Atos IT Challenge”, devansând echipele Germaniei și Franței. Denumit generic „Tire2Tire”, proiectul câștigător a fost realizat de o echipă a Facultății de Automatică și Calculatoare a UPB condusă de conf. univ. dr. ing. Daniel Rosner și conf.univ. dr. ing. Iuliu Vasilescu. Învingătorii au primit ca premiu o finanțare de 10.000 de euro pentru a-și dezvolta în continuare start-up-ul.
Ajunsă la cea de-a –X-a ediție, „Atos IT Challenge” a avut , anul acesta, tema “How can digital decarbonize non-digital”, infomează un comunicat al UPB. Studenți din întreaga lume au propus soluții digitale care să sprijine mai multe domenii și inițiative în jurul decarbonizării, ajutând companiile și societatea în ansamblul său să rezolve problemele climatice. În această ediție a competiției s-au înscris peste 144 de echipe, dintre care 14 au prezentat prototipurile lor tehnice în fața juriului de experți din compania Atos, iar 3 echipe au fost selectate în marea finală. Pe locurile II și III în clasamentul finalei s-au clasat echipele reprezentante ale Fh Südwestfahlen, Germania și Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, Franța. Competiția s-a derulat în format exclusiv on-line, în perioada noiembrie 2020-iulie 2021.
Echipa formată din studenții Teodora Moraru, Ionuț-Gabriel Oțelea și Tania Bacale, alături de mentorii lor, conf. univ. dr. ing. Daniel Rosner și conf. univ. dr. ing. Iuliu Vasilescu (cărora li s-au alăturat cu 6 luni în urmă și Robert Lică, Cristian Pătru, a câștigat locul I cu proiectul „Tire2Tire” – un dispozitiv hardware care îi ajută pe șoferii de camioane să verifice și să monitorizeze automat starea anvelopelor, reducând astfel cantitatea de combustibil fosil utilizată și minimizând emisiile de carbon ale vehiculelor.
Prototipul propus de echipa română a pornit sub forma unei camere de adâncime montată în pământ peste care treceau mașinile, verificându-se astfel parametri fiecărei anvelope, menționează comunicatul citat. După luni de dezvoltare dispozitivul a devenit un adevărat robot mobil capabil să se plimbe printre roțile vehiculelor și să scaneze cu ajutorul unei serii de senzori și lasere fiecare roată întâlnită. Totul în doar câteva minute, fără pic de efort sau intervenție umană, în timp ce șoferul alimentează!
Postează un comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.