Description
1. Cadrul juridic de organizare si functionare al Facultații de Științe ale Educatiei cu programul de studii universitare de licența, specializarea „Pedagogia invațamantului primar și preșcolar”.
Universitatea Crestina „Dimitrie Cantemir” a fost inființata in 1990, iar incepand cu 2010 si in prezent, a fost evaluata institutional obtinand calificativul „Grad de Incredere Ridicat”. Acesta este cel mai inalt calificativ care se acorda universitatilor din Romania si este rezultatul evaluarii institutionale de catre Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior – ARACIS.
Facultatea de Științe ale Educatiei, program de licența cu specializarea Pedagogia Invatamantului Primar si Prescolar (P.I.P.P.) – din cadrul Universitații Crestine „Dimitrie Cantemir”- a fost inființata in anul 2011, prin decizia Senatului UCDC din data de 10 mai 2011. Intreaga activitate didactica și de cercetare a Facultații de Științe ale Educatiei se desfașoara in conformitate cu legislația in vigoare și a prevederilor Cartei Universitații Crestine „Dimitrie Cantemir”- București.
2. Misiunea, funcțiile și obiectivele Facultații de Științe ale Educatiei Facultatea de Științe ale Educatiei din cadrul Universitații Crestine „Dimitrie Cantemir” București asigura calificarea profesionala in specializari aferente domeniului științele educației, sub aspect teoretic si metodico-aplicativ. 2.1. Misiunea facultații este de a pregati specialiști de performanța in domeniile științelor educației, care sa contribuie la dezvoltarea societații romanești, in contextul integrarii țarii noastre in comunitatea europeana. Oferta academica este orientata catre profesii de excelența, prin stabilirea unor standarde didactice și de cercetare la nivelul celor mai prestigioase facultați de profil din țara și din strainatate. Misiunea Facultații de Științe ale Educatiei este de a crea condiții speciale de educație și cercetare in contextul spațiului universitar european, astfel incat studenții noștri sa devina profesioniști in domeniul ales. Facultatea ofera activitați de educație și cercetare permanent adaptate standardelor europene specifice domeniului, prin dezvoltarea și compatibilizarea curriculumului, promovarea criteriilor de performanța academica recunoscute pe plan mondial, precum și prin implementarea unor strategii/metode moderne care sa faciliteze procesul educațional (programe de predare și cercetare interdisciplinare). Contextul formational al facultatii este unul interdisciplinar, bazat pe colaborarea dintre cadrele didactice din toate domeniile de studiu; absolvenții facultații care intra pe piața muncii au abilitațile și competențele de a rezolva problemele complexe, actuale ale invațamantului primar și preșcolar.
2.2. Funcții:
– realizarea unor programe de studii pentru obținerea licenței in specialitatea „Pedagogia invațamantului primar și preșcolar”, invatamant de zi;
– asigurarea pentru acest program de studiu a planurilor de invațamant și a programelor analitice competitive, care permit recunoașterea diplomelor și in alte țari;
– diseminarea rezultatelor cercetarii in domeniu prin: publicarea de lucrari științifice in Analele Universitații, Cogito, Euromentor, in reviste de specialitate din țara și strainatate, participarea la manifestari științifice, realizarea de proiecte de cercetare finanțate de instituții romanești și europene;
– organizarea de cursuri de formare inițiala și continua a cadrelor didactice (pentru alte facultați și pentru profesorii din invațamantul preuniversitar, dar și din mediul academic, atat din UCDC cat și din alte instituții de invațamant superior) in cadrul sistemului de educație continua prin DPPD.
– participarea la programe europene de mobilitate a studenților și cadrelor didactice.
3. Ariile de competențe ce vor fi dezvoltate studenților
La sfarșitul programului de formare, profesorii pentru invațamantul primar și preșcolar vor fi capabili:
– sa desfașoare activitați de cercetare științifica, sa fundamenteze și sa elaboreze studii aprofundate, inclusiv studii specifice specializarii prin masterat și doctorat, sa desfașoare cercetare tematica sectoriala cu aplicabilitate in domeniul științelor educației, sa acorde consultanța și asistența de specialitate;
– sa demonstreze cunoașterea modului specific de organizare și funcționare a invațamantului primar și preșcolar;
– sa identifice și sa-și asume principalele indatoriri și drepturi pe care le presupune calitatea de cadru didactic pentru invațamantul primar și preșcolar;
– sa se integreze in atmosfera de munca și disciplina specifica școlii/gradiniței;
– sa dobandeasca un mod de a gandi pedagogic ca o premisa a conturarii unei concepții psihopedagogice și metodice deschisa spre o activitate eficienta;
– sa manifeste atitudini pozitive fața de elevi/copii;
– sa manifeste dorința de autoperfecționare profesional-științifica, psihopedagogica și metodica;
– sa demonstreze competențe de proiectare, realizare și evaluare a activitații educaționale; – sa foloseasca mijloace și tehnici audio-vizuale pertinente;
– sa se integreze in activitați și proiecte ale comunitații locale și ale organizațiilor nonguvernamentale;
– sa valorifice potențialul educațional al instituțiilor specializate in activitați de consiliere și orientare școlara;
– sa opereze cu metode și tehnici de cunoaștere a personalitații școlarului mic, a preșcolarilor;
– sa stapaneasca un limbaj specific științelor socio-umane, care sa le confere capacitatea de a comunica in scris și verbal in cel puțin o limba straina;
– sa utilizeze sistemele informatice in lucrarile specifice specializarii;
– sa stapaneasca metodele și tehnicile specifice programelor de studii derulate de facultate;
– sa abordeze interdisciplinar și comparativ problemele din domeniile și direcțiile științelor educației, contribuind pe aceasta cale la ridicarea nivelului calitativ al viitoarelor cadre didactice;
– sa promoveze cercetarea științifica avansata, atat pentru profesori cat și in randul studenților;
– sa creeze permanent o zona de convergența intre demersurile didactice și științifice, astfel incat activitatea de predare-invațare sa beneficieze de cunoștințele de specialitate cu un inalt grad de noutate, la nivelul exigențelor europene;
– sa genereze, in procesul instructiv-formativ al specialiștilor, determinarea și atașamentul studenților fața de profesiile pentru care opteaza, o atitudine deontologica ireproșabila și o implicare responsabila și competenta in activitatea curenta, cu profunde rezonanțe umane și efecte in plan macrosocial;
– sa confere procesului educațional valențe europene, centrate pe calitate și performanța, care sa certifice așteptarile absolvenților in ocuparea unei poziții solide in diverse structuri profesionale, din țara și din strainatate.
4. Direcții de acțiune
Facultatea de Științe ale Educației are direcții de acțiune care sunt in concordanța cu misiunea asumata, cu cerințele cuprinse in metodologia de evaluare, cu standardele de referința și indicatorii de performanța stabiliți, prin metodologie, de catre ARACIS.
Exemplificam:
– formarea de specialiști cu deschidere spre innoire și mobilitate profesionala;
– formarea inițiala a cadrelor didactice pentru predarea in Pedagogia invața¬mantului primar și preșcolar;
– modernizarea programelor de studiu, la nivel de licența;
– promovarea relațiilor de colaborare științifica și academica cu alte instituții de invațamant superior din spațiul universitar european;
– promovarea unor relații de cooperare cu studenții, cu absolvenții și cu mediul socio-economic local.
Reviews
There are no reviews yet.