Description
Mediul economic global in care traim este deosebit de complex și
provocarile pe care le intalnim la fiecare pas, sunt rezultate reale și indiscutabile
ale globalizarii. Acest fenomen este, de foarte multe ori, direct responsabil de
modul in care organizațiile ințeleg si aleg sa-și deruleze activitațile pe piete din ce
in ce mai dinamice, cu riscuri din ce in ce mai mari dar, in același timp, și cu
profituri pe masura.
In acest context, marketingul – privit atat ca activitate, dar și ca știința – se
evidențiaza a fi imperios necesar nu doar pentru supraviețuirea pe o piața, ci cu
precadere pentru depașirea propriilor bariere in incercarea de cucerire a
consumatorului. Acesta devine din ce in ce mai sofisticat, mai atent, mai informat,
stie foarte bine ce-și dorește și se va indrepta spre acea organizație care ii
demonstreaza ca ii apreciaza preferințele și ii poate oferi produse și servicii in
consecința.
Privit in ansamblu, marketingul este cel care ii ofera organizației șansa de a
ieși in evidența intr-un context global in care diferențierea de concurența este
cruciala. Deși, la baza, beneficiaza de aceleași trasaturi, indiferent de zona
geografica, marketingul cunoaște o serie de particularizari in funcție de criterii
precum cele legate de teritoriul fizic pe care se deruleaza activitatea, de gradul de
dezvoltare economica, de stabilitatea și cultura zonei, de cultura organizației
analizate, de profilul consumatorului ținta ș.a.m.d.
Astfel, cunoașterea in detaliu a mediului economic global nu mai poate fi
considerata un atu, ci o necesitate, fara de care activitatea oricarei organizatii
este, mai devreme sau mai tarziu, sortita esecului. De asemenea, o percepere
corecta a dimensiunilor altor tipuri de mediu, precum cel politic, social, cultural
sau demografic, specifice fiecarui spațiu național, inseamna un plus pentru agentii
economici de pe piata globala.
Reviews
There are no reviews yet.