Descriere
Traim intr-o perioada care se afla sub semnul schimbarilor, al transformarilor profunde și radicale in toate domeniile de activitate. Acum cand timpul numai are rabdare, cand resursele sunt tot mai limitate, cand mediul este tot mai ostil, mai dinamic și mai complex, cand cerințele societații și ale oamenilor au devenit tot mai exigente se impune o regandire a tuturor activitaților, a tuturor proceselor, a sistemelor la nivelul comunitații, economiei, societații.
Transformarile sociale sunt rapide, intense și au efect durabil, chiar permanent, fiind asemenea ”curenților oceanici ce se deplaseaza in adancuri, cu mult sub suprafața apei agitate de uragane. Ele au schimbat radical societatea și economia, comunitatea, statul in care traim.”(Drucker, 2010).
In acest context aflat sub semnul schimbarilor rapide ale mediului inconjurator, adesea cu caracter de discontinuitate, organizațiile incep sa conștientizeze tot mai mult nevoia unei gandiri strategice coerente care sa le permita sa concureze tot mai avantajos pe diferite pieți, sa adopte o dezvoltare sustenabila in respect fața de mediu.
Are loc, astfel o deplasare a preocuparilor conducerii organizațiilor de la problemele curente spre cele strategice și tactice, iar gandirea prospectiva și proiectiva incepe sa constituie o caracteristica a organizațiilor moderne și performante.
Problematica abordata in lucrarea Management strategic se structureaza logic prin modul de grupare pe capitole. Astfel, in prima parte am abordat aspecte legate de importanța managementului strategic ca o componenta esențiala a unui management profesionist, reliefand totoadata corelațiile cu leadershipul, managementul schimbarii și alte tehnici manageriale in demersul spre succes a organizațiilor. Un loc aparte il ocupa abordarea din perspectica moderna a conceptului de strategie fiind considerata inima managementului strategic, accentuand rolul creativitații, a inovarii, a gandirii critice, neliniare care ofera organizațiilor instrumentul modern de a se adapta la schimbarile profunde, dinamice și de substanța din mediu.
Cartea cuprinde de asemenea un material amplu, intr-o viziune integrata, privind noile opțiuni strategice care determina succesul procesului strategic la nivelul organizațiilor moderne, prin obținerea unui avantaj competitiv sustenabil : Lean Management, Six Sigma, Lean Six Sigma, Reengineering, Benchmarking.
Dimensiunea pragmatica a acestui demers este susținuta prin exemplificarea unor aspecte relevante ale managementului strategic la nivel de universitate, concretizate in ultimul capitol in prezentarea modelului de elaborare a unei strategii de resuse umane centrata pe stkeholderii organizațiilor din invațamantul superior. De asemenea ținand cont de provocarile din mediul universitar am reliefat importanța strategiilor axate pe calitate in drumul spre excelența durabila a universitaților.
Am elaborat aceasta lucrare pornind de la premisa ca, odata cunoscute elementele metodologice de fundamentare a unei strategii , experiența și gandirea creativa a studenților, masteranzilor și managerilor pot fi valorificate mai bine și pot conduce organizațiile spre performanța, spre o dezvoltare sustenabila .
Elaborarea lucrarii Management strategic imi ofera prilejul sa mulțumesc profesorilor mei din perioada studenției, dar și ulterior din perioada doctoratului și a diverselor colaborari din cadrul Academiei de Studii Economice București.
Mulțumesc, așadar domnului prof.univ.dr Ion Verboncu, domnului prof.univ.dr. Ovidiu Nicolescu, domnului prof.univ.dr. Ion Vasilescu pentru rigoarea și standardele inalte pe care mi le-au insuflat de-a lungul colaborarii noastre.
Conștienta de provocarea alegerii unui subiect atat de complex, voi aprecia orice sugestii de imbunatațire a materialului prezentat.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.