Description
Scopul urmarit de manualul Limba chineza pentru romani. Metoda. Nivel mediu,
conceput in 30 de lecții cu dublu caracter teoretic și practic, este invațarea scris-cititului
in limba chineza și mai ales cultivarea vorbirii chinezești, prin scandari și conversație, a
redactarii și traducerilor – din și in limba chineza – ceea ce determina urmatoarea
structurare a carții:
1. Un capitol de Fonetica in care se definesc și se clasifica sunetele vorbite in
chineza moderna și contemporana, cu accent pe cele specifice;
2. Un bine susținut capitol de Scriere in care se urmarește istoricul evoluției
hieroglifelor, ca suport al scrierii chineze picto-ideo-fonografice, pana in stadiul actual de
dezvoltare;
3. Un capitol masiv de Gramatica referitor la normele fundamentale morfosintactice,
ce se cer respectate de vorbitorul roman de limba chineza. Totuși, pentru o
vorbire spontana, in deplina cunoștința de gramatica normata, care sa fie determinata de
deprinderi reflexe, nu se face abuz de regulile gramaticale și așa ingreunate de fapte
lingvistice cu specific.
Urmarim eficiența maxima a unui vocabular minim, atent selectat, in scopul insușirii
mecanismului limbii, cu posibilitați ulterioare de imbogațire a vocabularului, prin calupuri de
cuvinte din fondul principal lexical, cu valoare de gradul al II-lea in economia lecțiilor.
Avand un carac
ter aplicativ, fiecare lecție cuprinde exerciții de dezvoltarea vorbirii
prin dialog și numeroase propoziții tip ușor de imitat, de substituit ori de transformat,
dupa necesitațile exprimarii, capabile sa asigure competența comunicarii, sa reveleze
mesajul, sa-l amplifice ori sa-l reduca la datele esențiale.
Reviews
There are no reviews yet.