Descriere
Dreptul administrativ constituie acea ramura a sistemului de drept care
cuprinde normele juridice ce reglementeaza raporturile sociale referitoare la
organizarea si activitatea administrației publice.
Aceste norme juridice se regasesc in Constituție, legi organice, legi ordinare,
acte administrative normative (hotarari ale Guvernului, ordonanțe, ordine si
instrucțiuni emise de ministrii; hotarari ale consiliilor locale si județene).
Normele de drept administrativ nu trebuie confundate cu actele
administrative, pe de o parte, iar pe de alta parte, actele administrative,
normative sau individuale pot sa reglementeze si raporturi sociale specifice
dreptului civil, dreptului muncii, financiar, comercial.
Ca ramura a stiinței juridice, dreptul administrativ cerceteaza normele de
drept care se refera la organizarea sistemului administrației publice,
modalitațile practice de exercitare a competenței cu care au fost investite
organele administrației publice, organizarea serviciilor publice, drepturile
administrației asupra bunurilor domeniale, inclusiv controlul jurisdicțional al
legalitații actelor administrative exercitat de instanțele judecatoresti.
Spre deosebire de dreptul administrativ, stiința dreptului administrativ
include, cum s‐a aratat, in obiectul de studiu si alte elemente decat normele
juridice relative la administrația publica, precum si aspecte referitoare la
evoluția istorica a instituțiilor administrative si de drept comparat.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.