Marți, 28 noiembrie, Editura Pro Universitaria organizează lansarea cărții „Alfabetizarea digitală în social media pe categorii de vârstă”, scrisă de Florinela-Iulia Mocanu. Evenimentul va avea loc la Librăria Humanitas Lipscani din București. Autoarea lucrării, Florinela-Iulia Mocanu, este doctor în Științele Comunicării, specializată în studiul alfabetizării digitale în București. A absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice și Comunicarea la Școala Națională de Studii Politice și Administrative, București (2015) și Facultatea de Marketing în cadrul Academiei de Studii Economice, București (2015). Are un Master de Managementul Proiectelor în Limba Engleză (2017) și doctorat în Științele Comunicării (2022), obținute la Școala Națională de Studii Politice și Administrative, București. Interesele sale de cercetare includ: reprezentări vizuale în mass media în context European, analiza inteligenței emoționale, comunicarea interpersonală mediată de noile tehnologii si alfabetizarea digitală în social media pe categorii de vârstă. Autoarea are o carieră în industria Tehnologiei Informației și a Comunicațiilor, în care a activat în ultimii 9 ani în roluri în marketing și comunicare.
Tehnologia reprezintă un element definitoriu al realității sociale actuale, auzim des era tehnologică actuală, în care dispozitivele și conexiunile online mediază comunicarea și relația cu informația. Dezvoltarea tehnologică este iminentă, imprevizibilul și caracterul adaptabil fiind două certitudini și necesități pentru a răspunde noilor provocări generate de dezvoltarea continuă a tehnologiei. Alfabetizarea digitală este măsurată prin totalitatea abilităților, cunoștințelor, atitudinilor și competențelor pe care un utilizator le are pentru rezolvarea eficientă a cerințelor de consum al informațiilor digitale sau de navigare în spațiul online. Alfabetizarea digitală este în conexiune cu diferite tipuri de alfabetizări, precum alfabetizarea media, alfabetizarea tehnologiei informației și a comunicațiilor, alfabetizarea critică sau alfabetizarea informațională. Social media oferă utilizatorilor cadrul pentru facilitarea comunicării, informare, crearea de conexiuni personale și învățarea în cadrul familial. Această carte este destinată cititorilor ce doresc o abordare holistică a conceptelor cu privire la alfabetizarea digitală în social media, metodologii calitative și cantitative de cercetare prin instrumente diverse și relevante aplicate adulților din diferite categorii de vârstă.
„Alfabetizarea digitală reprezintă totalitatea cunoștințelor, abilităților, aptitudinilor, atitudinilor și competențelor digitale pe care o persoană le are, în utilizarea tehnologiei în toate instanțele vieții, pentru realizarea eficientă a scopului pentru care este utilizată. Împreună cu alfabetizarea mediei tradiționale, alfabetizarea digitală face parte din sfera alfabetizării media. Alfabetizarea digitală poate fi considerată atât în mod holistic, dar și prin segmentarea și definirea elementelor sale, alfabetizarea informațională, alfabetizarea vizuală și creativă și alfabetizarea socio-emoțională. Scopul lucrării mele este analiza alfabetizării digitale a adulților în social media. Obiectivele mele includ definirea și conceptualizarea alfabetizării digitale și ale componentelor sale, analiza percepției asupra alfabetizării digitale a adulților în vârstă, cercetarea percepției alfabetizării digitale a adulților pe Instagram și analiza percepției alfabetizării digitale a adulților pe TikTok. Rețelele sociale discutate sunt Facebook, WhatsApp, Instagram, TikTok, și altele menționate fiind Youtube, LinkedIn, alte aplicații mobile. Adulții din grupurile studiate au un nivel mediu spre ridicat de alfabetizare digitală, aceștia cunosc specificului fiecărei aplicații și le utilizează în mod independent. Respondenții au abilități vizuale înalte ce le permit să folosească cu ușurință anumite opțiuni ale fiecărei platforme, să creeze conținut sau să distingă între conținutul modificat vizual și cel original. Comunicarea și căutarea de informații sunt principalele motivații pentru utilizarea social media de toate categoriile de adulți”, notează Florinela-Iulia Mocanu, în introducerea lucrării.
Pentru a vă înscrie la eveniment, click aici.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.