Descriere
In esenta sa lucrarea „Psihologia comportamentului uman” este un dictionar de psihologie, unul aparte, insa, inedit si surprinzator. Se prezinta ca o insolita simbioza intre cele mai relevante fenomene ale psihismului uman exprimate in termeni de dictionar si o suma de adnotari-maxime, citate, aforisme si cugetari- ce apartin unor mari ganditori ai lumii din toate timpurile. Termenii concisi si condensati informational se refera la natura, esenta si specificitatea insusirilor psihice ale comportamentului avand teme de o neindoielnica actualitate, definiti si caracterizati, de-a lungul istoriei culturii si civilizatiei umane. Acestia sunt exprimati fie in limbajul unei psihologii empirice, universale, cu o istorie indelungata in descrierea comportamentului specific uman, cu inceputuri, inca, din vremea inregistrarilor scrise din anticitate, cat si in limbajul psihologiei contemporane, exprimat in jargon profesional, formalizat in teorii si concepte, bine si specific conturate abia de la inceputul secolului XX, culminand cu termeni derivati, avand la baza cele mai recente cunostinte stiintifice. Fiecare termen referitor la natura comportamentului uman este insotit de un numar variabil de maxime, aforisme, citate si cugetari. Acestea constituie un fel de addenda psihologica, de suport informational, de completare a continuturilor termenilor, frecvent aducand dezvaluiri si explicatii la fenomene psihice nedescifrate inca de stiinta.
Adnotarile, avand atributul genialitatii autorilor, au o mare forta de penetrare mentala prin formulari memorabile pline de intelepciune si bun simt, de demnitate si incredere in viata.
Lucrarea realizeaza o ancorare mai accentuata a omului concret, inteles ca subiect cunoscator si agent al actiunii in problemele vietii reale.
Prin caracterul sau accesibil, lucrarea se adreseaza unui public larg, tuturor celor care doresc sa stie mai mult despre psihologie si comportamentul uman cu toate avatarurile dintre acestea. Ea poate fi si un instrument de lucru, de mare ajutor studentilor in anii de scolaritate ai facultatii sau la cei aflati la studii aprofundate, indiferent de domeniul de specializare(aflat intr-un registru larg incepand de la stiintele exacte, tehnice si ingineresti, stiintele sociale si umaniste, etc.). De asemenea poate fi un instrument util specialistilor care lucreaza sau vor sa lucreze in invatamant, inclusiv psihologilor profesionisti. (Autorii)