Descriere
Cartea este alcatuita dintr-un ansamblu de discursuri pe teme de educatie, tratate in contextul acutelor provocari ale prezentului, dar asezate pe fundamentele acestei cauze, izvorate din constiinta marilor cugetatori asupra conditiei existentiale a omului.
Sunt puse in dezbatere un sir de subiecte de ordin educational-filosofic larg: Ce este omul? De ce el trebuie educat? Ce inseamna a educa omul? Ce urmeaza a-i fi „adaugat” la conditia biologica pentru a deveni om in expresia inalta a acestui cuvant? Ce constituie chintesenta fenomenului educational? Lucrarea vine sa descopere si sa puna in valoare astfel de „ce”, in care rezida temeiul a ceea ce este educatia omului, ce este omul insusi si ce este viata lui sub forma umana.
Orientarea volumului spre publicul larg a dictat conceptia generala, problematica si stilul non-academic, popularizator al expunerii materiei.
Este adresata studentilor, cadrelor didactice, managerilor, parintilor, elevilor din clasele superioare – tuturor celor interesati de aceasta preocupare determinanta intru devenirea fiintei umane.