Lansare de carte: Intervenţii educaţionale în şcoala incluzivă românească

15 februarie
Lansare de carte: Intervenţii educaţionale în şcoala incluzivă românească

În data de  18  decembrie 2024, ora 15:00 a avut loc evenimentul de lansare a volumului – Intervenţii educaţionale în şcoala incluzivă românească. Ghid de bune practici. Volum colectiv. Ediția a II-a, coordonat de Alina Georgeta Mag. Lansarea  s-a desfășurat în Aula  „Avram Iancu” a Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, Bulevardul Victoriei, Nr. 5-7, Sibiu. Copiii cu dizabilități sunt copii, ca toți ceilalți. Dincolo de nevoile lor specifice, sunt copii cu însușiri remarcabile, cărora ar trebui să le arătăm respect și empatie. Au dreptul să învețe într-o școală obișnuită și au nevoie de profesori bine pregătiți, care să știe cum să îi abordeze, într-un spațiu educațional primitor și deschis. Pregătirea cadrelor didactice pentru a personaliza educația și a răspunde nevoilor lor speciale, este o prioritate, într-un sistem educațional responsabil, în care drepturile copiilor sunt respectate. Nu îi ajutăm doar să meargă la școală, ci să se integreze în viața firească din societate. 

Alina Georgeta Mag este lector universitar doctor la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Științe Socio-Umane, în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic. În 1997 a absolvit Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” din Sibiu, an în care a încept cariera de educatoare și studiile la Facultatea de Psihologie la Sibiu, iar în 2012 a obținut titlul de doctor în Științele Educației, în cadrul Universității din București. Pasionată de domeniul educației, se implică activ în formarea profesorilor și în dezvoltarea programului de master în educație incluzivă, pe care îl coordonează. Domeniile de interes profesional și de cercetare vizează problematica educației timpurii, a incluziunii și a parteneriatului creativ în educație. Este formator la nivel național, cercetător, implicată în proiecte sistemice de formare la nivel național, și în alianța europeană FORTHEM, în care reprezintă activ universitatea.  

,,Lucrarea de față prezintă un ghid de bune practici care inspiră și îndrumă studenții, viitorii masteranzi și profesorii din sistem, să sprijine copiii cu nevoi speciale să devină încrezători în potențialul lor unic. Nu este suficient să punem în practică noi strategii de intervenție și acțiune în educație, fără să ne schimbăm radical percepțiile, prin studii și cunoaștere aprofundată, despre cum trebuie abordată problema incluziunii copiilor cu dizabilități sau cu abilități înalte, în școala de masă. De la cei cu ritmul lent de învățare, la cei cu capacități de învățare accelerată, sau cu devieri de comportament, profesorii sunt primii care le asigură accesul la educație, prin eforturi extraordinare de adaptare și personalizare a fiecărei intervenții, pentru fiecare copil în parte, așa cum este el, diferit, original. 

Autorii acestui volum au pus în valoare exemple concrete de bune practici din clasele proprii, bazate pe cercetări practic-aplicative de actualitate, demonstrând că dacă profesorii sunt motivați și doresc să sprijine acești copii, cu răbdare, bun simț pedagogic și multă creativitate, se poate. Ghidul transmite un mesaj ferm de încurajare a profesorilor, dar și a copiilor cu nevoi speciale și a părinților lor, și mai ales de încredere, că fiecare dintre noi suntem valoroși și facem parte din aceeași comunitate. Școala incluzivă are o menire importantă pentru viitor, este școala în care învățăm și trăim împreună, cu bucurie. Să credem în acest efort și să ne pregătim sută la sută, profesional, în calitate de profesori, pentru a descoperi unicitatea copiilor din clasele noastre, fără prejudecăți, pregătindu-i de mici, să devină viitori adulți cu impact în societate. Vă invităm la lectură cu încredere, lumină în ochi și zâmbetul pe buze(Alina Georgeta Mag).

Detalii eveniment

Categoria: Lansări de carte
LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON