Comunicarea si negocierea in afaceri

40,00 lei

Stoc epuizat

Rezervă Categorii: , Cod: 382213Autor: Popescu ManoelaData apariție: 16-06-2016 Cuprins Răsfoiește

Descriere

Comunicarea și negocierea in afaceri reprezinta doua concepte, teorii, științe, arte care, sub imboldul culturii și al expansiunii cunoașterii, genereaza, cel puțin, dimensiuni nebanuite ale entitaților sub aspectul comportamentului, cogniției și afectivitații. Intr-o economie a cunoașterii, entitațile nu sunt doar obligate, ci și tentate/incitate de schimbarile mediului de acțiune sa acceada resurse dintre cele mai diverse in vederea asigurarii succesului, comunicarea eficienta devenind premisa și scop in demersul strategic al acestora.

Multitudinea aparițiilor teoretice și practice ce dezbat conținutul, dimensiunile, relaționarile cu alte concepte, teoriile, rolul și importanța comunicarii in dezvoltarea indivizilor și a societații, in general, reprezinta tot atatea motive pentru care inca o lucrare poate sa formuleze un alt punct de vedere, in contextul in care individul iși cauta sensul unei existenței de succes.

Edificatoare nu sunt atat definițiile, teoriile, tipologiile, procesele, structurile comunicarii reliefate in lucrare, cat relaționarile și conexiunile rezultate din considerarea comunicarii drept responsabila pentru situațiile in care sunt entitațile la un moment dat. O comunicare eficienta asigura succesul personal și profesional. In acest sens, in literatura de specialitate se releva mai multe tehnici de dezvoltare personala pentru a avea succes: tehnici de organizare a timpului, tehnici de gandire pozitiva, tehnici de folosire a puterii subconstientului, tehnici de dezvoltare a increderii in sine etc.. Se cunoaște faptul ca succesul autentic este legat de telurile fiecarei entitați.

Lucrarea se dorește a fi o prezentare a modului de gestionare din perspectiva strategica a structurilor, determinanților celor doua științei (factorii contextuali care pot influența pozitiv procesele de comunicare și negociere), a performanțelor comunicarii și a impactului generat de procesele de comunicare și negociere pe termen scurt, mediu și lung asupra entitaților.

In același timp, abordata la nivel organizational, comunicarea isi releva un rol important atat in generarea contextului aparitiei si dezvoltarii inteligentei organizationale (contextul organizational, tehnologic si lingvistic), cat si in cel al factorilor determinanti, precum si al co-factorilor inteligentei organizationale (invatarea organizationala, leadershipul, cultura organizationala, managementul), intr-un cadru cultural-organizațional specific.

De-a lungul timpului, dar cu precadere in economia bazata pe cunoastere, organizatiile si-au dezvoltat sisteme proactive specifice in vederea cresterii competitivitatii lor. Specialistii in sociologia organizatiilor definind comunicarea drept forma de manifestare a interactiunii dintre organizatie si mediu, ceea ce inseamna ca in procesul de comunicare se dezvolta relatii intre partenerii de comunicare. De asemenea, cunoscut este faptul ca, procesul de reflectare a lumii obiective si subiective a participantilor este caracterizat si prin anumite dificultati si constrangeri. Astfel ca, eficacitatea comunicarii este posibila, cel putin, prin cunoasterea si reducerea barierelor, dificultatilor si constrangerilor in procesul de comunicare. De fapt, nevoia unei comunicari eficiente reprezint o nevoie psihologica, deoarece comunicarea reprezinta premisa reusitei in relatiile manageriale, personale, profesionale si de orice alta natura. In esenta, succesul comunicarii reprezinta valorificarea abilitatilor si competentelor de comunicare, dezvoltarea acestora si a stocului relational.

In acest sens, strategia comunicarii devine centrul și esența abordari strategice a organizației de afaceri, in vederea obținerii succesului.
Cercetarile din domeniile de studiu ale comunicarii și negocierii (economic, sociologic, psihologic, lingvistic, tehnic, filosofic etc.) au relevat faptul ca negocierea este un proces, un fenomen dinamic, o stiinta ce are la baza modele de manifestare si de dezvoltare evidente ce poate fi abordat din perspectiva sistemica, procesuala și, de ce nu, conform principiilor fundamentale ale vieții. In acest context, se impune cercetarea rolului caracteristicii umane esențiale care este comunicarea in asigurarea succesului autentic.

Informații suplimentare

Titlu

Comunicarea si negocierea in afaceri

Preț

40,00

ISBN

978-606-26-0597-1

Format

Academic

Pagini

310

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Comunicarea si negocierea in afaceri”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bucuresti, Bd-ul Iuliu Maniu (212) 862-3680 editura@prouniversitaria.ro

    Facebook
    LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON