Carta Alba a IMM-urilor din Romania

65,00 lei 58,50 lei

Stoc epuizat

Rezervă Categorii: , Cod: 382421Autor: Alina-Petronela Truica, Ciprian Nicolescu, Ovidiu Nicolescu, Simona Catalina Stefan, Stefan-Florin Corcodel, Uritu DanielData apariție: 14-07-2017 Cuprins Răsfoiește

Descriere

Prezenta editie a Cartei Albe a IMM-urilor din Romania incorporeaza cel de-al cincisprezecelea raport de cercetare anual, realizat consecutiv de catre confederatia patronala reprezentativa national – Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania. Potrivit cutumei, volumul inglobeaza cele mai cuprinzatoare, ample si aprofundate evaluari, analize si proiectii referitoare la sectorul de IMM-uri, care are contributie determinata la generarea de locuri de munca si de PIB in Romania.

O prima punctare care se impune este ca in conceperea si elaborarea Cartei Albe a IMM-urilor din Romania in 2017, pe langa problematica specifica IMM-urilor si situatia economico-sociala-nationala, s-au avut in vedere si prevederile Programului Guvernului aprobat de Parlamentul Romaniei pentru 2017-2020, Strategiei UE 2020, Programul in UE de finantare 2014-2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din Europa si implicit din Romania. La fel ca in anul 2016, actualul raport de cercetare se rezuma numai la analiza IMM-urilor pe baza intervievarii in primavara anului 2017, a intreprinzatorilor si managerilor din IMM-uri – 833.

Editia 2017 a Cartei Albe a IMM-urilor cuprinde urmatoarele principale categorii de analize:
a) evaluarea si examinarea aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania pentru anul 2017 la nivel national, regional, sectorial si judetean
b) studierea IMM-urilor si a celorlalte intreprinderi din Romania, cu accent asupra recentelor performante:
• de ansamblu
• comerciale
• financiare
• inovationale
• sociale
c) reliefarea esentializata a problematicii IMM-urilor, fiecare capitol finalizandu-se cu o selectie de aspecte semnificative
d) proiectarea in finalul lucrarii a unui set de prioritati si modalitati strategice si tactice in vederea eliminarii/diminuarii principalelor dificultati cu care se confrunta sectorul IMM-urile din Romania, diminuarii impactului amenintarilor contextuale si valorificarii la un nivel ridicat a oportunitatilor economice nationale si internationale. Elementele cuprinse in capitolul final reflecta strategia CNIPMMR pentru perioada 2017-2020, adoptata la Conventia Nationala de la Sinaia din aprilie 2016.

Valoarea, actualitatea si utilitatea volumului pot fi sintetizate in urmatoarele fatete majore:
• prezentarea ultimelor evolutii economico-sociale, asa cum sunt percepute de catre intreprinzatorii din Romania in anul 2017;
• punctarea principalelor probleme cu care se confrunta IMM-urile in primavara anului 2017;
• caracterizarea esentializata a intreprinzatorilor din Romania, asa cum se prezinta ei in perioada post criza economica, la nivelul anului 2017;
• reliefarea unor caracteristici constructive si functionale majore de natura manageriala, comerciala, financiara, inovationala, umana, ale IMM-urilor din Romania, global si pe anumite tipologii (dimensionale, sectoriale, teritoriale, juridice etc.);
• punerea la dispozitie a unui set de prioritati si modalitati strategice si tactice privind relansarea sectorului de IMM-uri.

Elementele enumerate ne indreptatesc sa afirmam si sa subliniem ca lucrarea – Carta Alba a IMM-urilor 2017, realizata de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), reprezinta, la fel ca si in anii precedenti, cel mai cuprinzator studiu al IMM-urilor din Romania, bazat pe informații privind in special situația firmelor din acest an. Volumul ofera elemente esentiale necesare cunoasterii si valorificarii marelui potential economic si social al IMM-urilor in vederea accelerarii depasirii dificultatilor actuale.
Grupurile tinta carora le este destinat raportul de cercetare incorporat in Carta Alba a IMM-urilor 2017 sunt:
• intreprinzatorii si managerii din IMM-uri, care pot utiliza numeroasele informatii privind mediul intreprenorial si bunele practici manageriale, in vederea cresterii functionalitatii si performantelor firmelor in care lucreaza;
• organismele administratiei centrale si locale cu atributii in domeniul economic;
• organizatiile de IMM-uri, celelalte organizatii patronale si sindicale nationale, de ramura si locale s.a.;
• liderii politici la nivel national, regional si local, interesati in realizarea unui mediu de afaceri favorizant agentilor economici;
• mass-mediei nationale, regionale si judetene care abordeaza problematica economico-sociala;
• organizatiile si organismele internationale interesate de starea si evolutia mediului de afaceri din Romania, de evolutia performantelor IMM-urilor si ale economiei Romaniei.

Informații suplimentare

Titlu

Carta Alba a IMM-urilor din Romania

Preț

65,00

ISBN

978-606-26-0802-6

Format

15,5*23,5

Pagini

416

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Carta Alba a IMM-urilor din Romania”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bucuresti, Bd-ul Iuliu Maniu (212) 862-3680 editura@prouniversitaria.ro

    Facebook
    LIVRARE GRATUITA PENTRU COMENZI PESTE 300 RON