Teoria si practica evaluarii

Cod: 10220

ISBN: 978-606-26-0705-0

Editura: Editura Pro Universitaria

Data aparitiei: 01-2017

Colectia: Stiinte ale educatiei

Pagini: 78

Format: A5

Disponibilitate: rezervare

Teoria si practica evaluarii

Autor(i): Carmen Manuela Cazan

15 lei

rezerva

Teoria evaluarii școlare – sistem de conceptii, principii si tehnici care fac referire la masurarea si aprecierea rezultatelor scolare, dar si a procesului de invatamant, in ansamblul sau. Evaluarea reprezinta o actiune manageriala proprie sistemelor socio-umane care solicita raportarea rezultatelor obtinute, intr-o anumita activitate la un Ansamblu de criterii specifice domeniului in vederea luarii unei decizii optime. (Dictionar de termeni pedagogici, S. Cristea)

Evaluarea, la modul general, a beneficiat de un interes deosebit, precum și de numeroase definitii pe care le supunem atenției:

- proces de determinare a gradului de rezolvare a obiectivelor
- semnifica descrierea rezultatelor, aprecierea acestora in functie de unul sau mai multe criteriu/ criterii
- proces prin care se apreciaza masura in care o activitate oarecare a fost realizata in comparatie cu ceea ce s-a intentionat sa se faca
- activitate metodologica care consta din acumularea si combinarea de date referitoare la performanta, cu un set de scari criteriale, pentru a se ajunge fie la evaluari comparative, fie la evaluari numerice, principala responsabilitate a evaluatorului fiind aceea de a formula aprecieri

Carti din aceeasi categorie