Mass Media vs. Social Media

Cod: 9832

ISBN: 978-606-26-0013-6

Editura: Editura Pro Universitaria

Data aparitiei: 05-2016

Colectia: Cursuri universitare

Pagini: 106

Format: A5

Disponibilitate: in stoc

Mass Media vs. Social Media

Autor(i): Monica Mitarca

15 lei

cumpara Introdu numarul si te sunam noi

De aproape un deceniu asistam la o modificare fundamentala a modului de comunicare umana, modificare venita ca urmare a dezvoltarii tehnologiilor informatiilor si a schimbarii sociale produse de acestea. Impactul internetului, al noilor gadgeturi ce ne ofera acces la toata cunoasterea lumii, in diferitele sale forme (stiri, muzica, filme, seriale, documentare, cunoastere enciclopedica) nu se limiteaza la comunicarea interpersonala, ci se intinde tot mai mult catre media traditionale, amenintandu-le existenta – asa cum s-a intamplat cu presa scrisa, de exemplu (a carei “moarte” fusese prezisa si cand a aparut radioul, si cand a aparut televiziunea. Astfel, mass-media au fost nevoite sa se adapteze la migrarea rapida a audientelor dinspre un canal spre altul si cu totul, spre internet. Sa devina constiente de faptul ca adesea continuturile create pentru un canal sunt consumate in alta parte (“online”), intr-o forma nemonetizata – ca nu-si vor putea recupera investitia producerii acelui continut decat prin adaptarea strategica (vezi cazul serialelor HBO si aparitia optiunii HBO Go).

Mass-media (mijloace de comunicare de masa, din mass, engl., medium, media, latina) au presupus pana de curand trei mari canale (presa scrisa, radioul si televiziunea) si abia de curand li s-a alaturat „internetul” – care este mai mult decat un canal cu continuturi proprii, de vreme ce prin el avem acces la continuturi specifice tuturor celorlalte canale traditionale. Internetul, in forma sa bruta, reprezinta o infrastructura pe care pot circula informatii de toate felurile, inclusiv criptate (si care nu arata intotdeauna in forma atat de cunoscuta de noi, a paginilor web cu interfata cunoscuta).

De-a lungul ultimului secol s-a scris atat despre canalele traditionale, cat si despre continuturile specifice; atat despre relatiile stabilite intre actori (mass-media, public, politic, institutii, etc.), cat si despre rolurile, functiile si efectele mass-media. S-a vorbit si scris despre comunicarea de masa, despre cultura de masa, despre societatea de masa. Toate aceste notiuni, teorii si modele sunt necesare pentru a intelege ca mass-media nu reprezinta doar produsul (ziarul, fluxul de emisiuni radio sau TV), ci un complex care cuprinde institutiile media, produsele, practicile si procesele de productie si, nu in ultimul rand, oamenii, resursa umana specializata care asigura continuitatea fluxului.

Carti din aceeasi categorie