Managementul strategic al firmei

Cod: 10585

ISBN: 978-606-26-0434-9

Editura: Editura Pro Universitaria

Data aparitiei: 12-2015

Colectia: In afara colectiilor

Pagini: 360

Format: Academic

Disponibilitate: rezervare

Managementul strategic al firmei

Autor(i): Marius-Dan Dalota

45 lei

rezerva

Dinamismul economiei de piata romanesti odata cu integrarea in economia europeana face ca planificarea strategica sa constituie o problema fundamentala in evolutia oricarei firme. Cartea „Managementul strategic al firmei – Fundamente teoretice, studiu de caz, teste grila” editia a III-a asigura cititorului elementele de baza teoretice si pragmatice in vederea realizarii unei planificari strategice complete si solide, garantia succesului in competitia dintre firme.

Cartea se adreseaza intreprinzatorilor particulari, managerilor de la nivelurile ierarhice de mijloc si de varf din cadrul firmei, consultantilor, economistilor si studentilor economisti, venind in sprijinul acestora pentru ghidarea in elaborarea in timp util a unui planificari strategice de succes.

In partea I pe parcursul capitolelor 1 - 5 sunt prezentate elementele teoretice fundamentale ale managementului strategic: strategiile la dispozitia firmelor, analiza strategica si alegerea variantei strategice optime, implementarea strategiei aleasa, precum si elementele planificarii strategice a afacerilor unei firme.

In partea a-II-a a cartii elementele pragmatice isi fac simtita prezenta. Este prezentata - prin studii de caz specifice domeniilor industrial și comercial - modalitatea de elaborare a planului de afaceri la nivelul firmei cu ajutorul calculatorului si utilizarea acestuia ca instrument de management strategic. In planificarea strategica s-a utilizat programul Excel sub sistemul de operare Windows, program ce ar trebui cunoscut de orice manager de succes dintr-o societate comerciala. Elaborarea de catre cititor a propriei planificari strategice materializata intr-un plan de afaceri de succes este un proces complex care are la baza stapanirea la un nivel mediu de cunoastere, a unor notiuni de management general, management financiar si de analiza economico-financiara.

Fața de ediția precedenta, cartea este actualizata cu un nou studiu de caz (paragraful 6.2) util masteranzilor cu domeniul de studiu Management strategic in planul de invațamant. Prin inserarea in partea a-III-a a cartii a testelor grila cuprinzand intrebari complexe din teoria si practica planificarii strategice a afacerilor unei firme, cartea „Managementul strategic al firmei – Fundamente teoretice, studiu de caz, teste grila” editia a III-a poate fi un suport util si pentru evaluarea studentilor economisti la nivelul de licenta - anii terminali - sau masterat, la disciplinele de Management strategic, Planificare strategica, Simularea strategica a firmei cu calculatorul, Elaborarea planului de afaceri etc. Comentariile constructive si sugestiile privind continutul si structura cartii din partea cititorilor avizati sunt binevenite si vor fi considerate cu ocazia reeditarii acesteia.

Prof.univ.dr. MARIUS-DAN DALOTA,

Carti din aceeasi categorie