Management antreprenorial. Fundamente teoretice, studiu de caz

Cod: 90504

ISBN: 978-606-647-182-4

Editura: Editura Pro Universitaria

Data aparitiei: 05-2012

Colectia: Cursuri universitare

Pagini: 288

Format: Academic

Disponibilitate: rezervare

Management antreprenorial. Fundamente teoretice, studiu de caz

Autor(i): Marius-Dan Dalota

39 lei

Cartea Management antreprenorial – Fundamente teoretice, studiu de caz isi propune sa asigure intr-o prezentare concisa insa cuprinzatoare, principalele elemente fundamentale ale teoriei si practicii managementului antreprenorial.

Cartea Management antreprenorial – Fundamente teoretice, studiu de caz se adreseaza studentilor masteranzi de la facultatile cu disciplina de predare ”Management antreprenorial”, ”Entrepreneurship”, sau ”Managementul intreprinderilor mici si mijlocii”, fiind fundamentata pe baza unor notiuni deja asimilate din invatamantul superior la nivel de licenta, de ”Management general”, ”Managementul afacerilor”, “Management strategic”, ”Management financiar” etc. Cartea este utila managerilor de la toate nivelurile ierarhice din cadrul organizatiilor, intreprinzatorilor particulari, precum si tuturor cititorilor cu preocupari in domeniul managementului.

Continutul cartii este prezentat pe parcursul a 6 capitole cuprinse in doua parti. Prima parte fundamenteaza informatiile de baza teoretice privind antreprenoriatul, lansarea in afaceri si dezvoltarea afacerilor mici si mijlocii in context european. Partea a II-a are caracter pragmatic asigurand premizele pentru scrierea de catre orice antreprenor lansat in afaceri a unui plan de afaceri de succes.

Capitolul I trateaza notiunile de baza privind conceptele fundamentale privind notiunile de intreprinzator, dezvoltarea culturii antreprenoriale romanesti in context european. Urmatoarele trei capitole contin informatii fundamentale de aprofundare si analiza a problemelor cu care se confrunta antreprenorii lansati in afaceri, privind particularitati nationale si europene in evolutia antreprenoriatului, dezvoltarea antreprenoriala a afacerilor mici si mijlocii, precum si planul de afaceri – instrument antreprenorial strategic. Ultimul capitol al cartii, directii de evolutie ale antreprenoriatului, prefigureaza tendintele de evolutie ale antreprenoriatului european ca pion de baza, factor dinamizator esential al mediului economic national al fiecarei natiuni in mileniul III.

In partea a II-a a cartii este prezentat un model de plan de afaceri complex si complet, actualizat la nivelul indicatorilor macroeconomici actuali (TVA, inflatie etc.) care ofera cititorului (intreprinzator, manager sau student) posibilitatea elaborarii propriului plan de afaceri, instrument fundamental in urmarirea planificarii strategice si a operationalizarii afacerilor la start-up. Elaborarea de catre intreprinzator a planificarii strategice a propriei afaceri - materializata intr-un plan de afaceri de succes - este un proces complex care are la baza stapanirea de catre acesta, chiar la nivel empiric, a unor notiuni elementare de management, management strategic, finante si analiza economico-financiara.

Autorul multumeste anticipat tuturor sugestiilor venite din partea cititorilor privind continutul si structura cartii. Sugestiile si comentariile constructive vor fi considerate cu ocazia reeditarii cartii.

Bucuresti, martie 2012
Prof.univ.dr. MARIUS-DAN DALOTA

Carti din aceeasi categorie